TantAugusta

Semester

Publicerad 2008-04-25 23:06:20 i Allmänt,

Snart dags för avresa, och dagens viktigaste inköp är gjort. Det inköp som slutligen fick mig att stressa lite inför en resa - något som jag slutat med sedan förra året. (se; Pass till Aberdeen?) Det tar för mycket energi, och den behövs till annat, som till exempel bestiga berg med pedaler på fötterna. Som också är nya, och som ställer till det för mig. Men fötterna trivs i nya skorna.

Det viktiga inköpet idag var tyglappar med svenska flaggan på. Under mina turer på Mallorca per cykel blir jag ofta tilltalad på tyska. Inte så konstigt, det dräller av dem därnere. Också. Vilket har fått mig att fundera på att skriva till Europa-domstolen och begära att det inte ska kunna befinna sig mer än en mindre (mikro?) procent tyskar utomlands samtidigt. Jag är inte rasistiskt lagd, det är bara det att de hörs så väl. Tar väldigt mycket plats. Tar gärna annans plats. Och kommer i stora klungor, även om de inte befinner sig i en cykelsadel.
Och jag har hört fler som muttrat om samma sak.

Så jag vill inte att de spanska gubbarna i bergen ska tro att jag är tysk. Åtgärden är alltså att sy på svenska flaggan på cykeltröjan eller byxorna (de sexiga...) Kommer bli super!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela