TantAugusta

Emma rules - och liket liver!

Publicerad 2008-08-10 16:34:03 i Allmänt,

Tack vare Emma Johanssons silver idag så kom jag mig också ut. Säkert var många som ville se lite mer norrländsk girlpower? Jag behövde kolla hur lång tid det kan ta att cykla till mitt nya jobb. Får nog räkna med ca 1 till 1,20 beroende på väder.

Men jag är lite besviken på mig själv som glömt, förträngt eller bara varit för lat för att använda det bästa medel som finns för att må bra och få energi. Nämligen att röra på sig, helst ute. Ok, man ska inte vara så hård mot sig själv, men hur många gånger har man inte fallit i den fällan - och sen inte komma igång igen? Kroppen nästan ropar Tjohej under cyklingen idag, musklerna var så på G. Vilken känsla det är! Jag såg en massa cyklister ute också, alla hade väl kommit ut sent due to OS. Men vad sura de såg ut - killar, ni tycker väl inte att det är jobbigt? Att tjejerna tog första medaljen? Tror inte det, men ni kanske var på fest igår och är lite trötta? Något som jag tyckte var kul är "tjejen" som är 50 år och är med i OS-fajten, men det vet ju en cyklist att åldern inte alltid har så mycket med farten och styrkan att göra. Så nu ska minnsann Tant hoja vidare!

Kommentarer

Postat av: Sånger från nedre botten

Publicerad 2008-08-10 16:42:11

Sur, vem då? Inte jag, bara halvdöd efter halva vägen. Men jag var uppe och ute så tidigt att jag faktiskt inte mötte en enda cyklist. Det var knappt nån trafik att stångas med heller, hur skönt var inte det? Bortsett från att din kropp ropade tjohej, kramade du nåt träd då?

Postat av: Tant

Publicerad 2008-08-10 16:48:48

De sura hade bergis varit på samma party som dig! Det blev inget trädkramande, det kom liksom av sig i glädjen över silver och att jag faktiskt kom mig ut.

Postat av: Sånger från nedre botten

Publicerad 2008-08-10 17:05:49

Hahaha, det tror jag då inte, då hade de ju inte varit sura! Får du hemlängtan och mer naturabstinens vet jag var du kan hitta en liten skitmyr att irra runt på, den ligger strax söder om sjön Ådran i södra Huddinge. Vägen är dessutom tjälskadad, kan det bli bättre?

Postat av: Tant

Publicerad 2008-08-10 17:18:45

Aha, hjortronplockning? Tjälskador = cellulitdödare!Super!

Postat av: Sånger från nedre botten

Publicerad 2008-08-10 17:27:33

Hur det är med hjortron vill jag nog låta vara osagt, men småstudsigt är det i ett par kilometer. Du får väl hänga på nån gång.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela