TantAugusta

Slutspurten

Publicerad 2008-12-07 10:37:53 i Allmänt,

Jag måste berömma mig själv för att vara både effektiv och välplanerad - men det kanske är erfarenheten som gör det, det vill säga åldern? Det var i alla fall det sista jag skyllde på igår när jag gick hem från en trevlig fest redan vid halvelva. 

 Den tid som råder på jobbet  innebär ständigt uppmärksamhetskrävande gymnasielever som hamnat i ett lätt chockartat uppvaknande, som trycker upp oss lärare efter väggarna och kräver mer tid. Som alltid innan betygen sätts. Trots att vi sedan andra veckan i september påminnt. Där har vi haft samma "lågkonjuktur" hela hösten.

Det här gör att dosen energi som finns över för socialt umgänge utöver arbetet har förmiskats kraftigt och jag får be att återkomma efter nyår. Jag har iof planer på att göra ett krafttag och ordna glögg-sammankomst, men jag förmodar att det med social överkonsumtion inte är något som gäller endast i mitt fall. Vilket i sin tur gör att jag kanske sitter där med julgröten och glöggen i min ensamhet. Och det är ju det jag just nu tycker är så skönt och därför jag gick hem så tidigt igår. Så summan av kardemumman eller om det är kanelen eftersom det snart är jul är att det ju vore det bästa, men det är och förblir inte friskt att vi gör såhär, känner såhär.

Men jag är stolt äver att på 25 minuter fixat håret, sminkat mig ganska omsorgsfullt (eftersom de flesta på festen arbetar med mode/hår/smink) och iklätt mig hyfsat trendig utstyrsel så jag smälte in. Jag fick just så lite tid efter att ha suttit lite för länge framför en film, Arn, en välbehövlig avslappning efter gårdagens 3-timmars spinning. Sen beror den minimala tiden till omformning och omstrukturering av ansikte och kropp faktiskt också på att jag börjar vara ganska avslappnad i relation till mitt eget utseende.

Det beror också på ålder och erfarenhet. Det blir så bra som det blir av det material man har att arbeta med och med den andel energi man väljer att lägga ner på det. Som med allt annat. Som det också blir för eleverna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela