TantAugusta

Grupp sex

Publicerad 2008-02-07 22:28:22 i Allmänt,


Plötsligt upptäcker jag att jag befinner mig i ett multipelt  "grupptillstånd". Och har väl sällan känt mig så social och så "tillhörande" som nu.

Från i söndags är jag med i en Itrim-grupp. För icke initierade är det ett nytt slags viktväktare, bara utan Halleluja, guldstjärnor och "inspirerande" hejaklacksledare. Dyrare, förvisso, men då har man träningsredskap som man fattar och som är kul. Och alla runtomkring gör sina roliga och lite egna rörelser, vilket  gör att det blir mer avslappnad stämning än på gymet. Sen är man alltså med i en grupp som är ledd av en coach som är stresskonsult och kostrådsutbildad. Gruppen som ses en gång i veckan snackar om problemen med att inte få veckans ranson av cashewnötter, rödvin och mörk chjooooklaaaa. Det är det enda jag saknar i alla fall. Men om tio veckor så...

Sen är det spanska gruppen. Som inte var sig lik den här terminen, utan två nya tanter och en ung lite osäker tjej och en lite mindre ung tjej som var jätteduktig. Så vi som satt i "grundgruppen" började svettas lite och stöttade varandra med viskningar när det körde fast. Men det kändes bra ändå, hjärnan som vanligt förvirrad och stekhet, skönt att allt är som vanligt, och  vår lärare verkar tycka att det är kul i alla fall.

Sen är det gruppen cyklande tjejer, test på Karolinska, fest på lördag. Skulle kunna kallas Grupp åtta, men jag väljer att inte göra det - det stämmer helt enkelt inte.

Nästa grupp jag befunnit mig i denna vecka är gruppen som går den livsavgörande kursen. Sorgbearbetningskurs - kolla www.sorg.se  Kan vara nåt för dig också? Och där är vi indelade i smågrupper - där jag hamnde i grupp sex. Tre starka kvinnor med starka berättelser. Och mer får ni inte veta om det, tystnadsplkt är en av de åtagande vi gör innan kursen.

Och till sist - min favoritgrupp - Dynamisk pedagogik 3 gruppen. Vad det är? Sök på Google och kolla själv.
På lördag är det dags igen och och få går nog med så lätta steg till Lärarhögskolan som vi gör! Men med ångest eftersom det är sista terminen...

Just nu skulle jag också önska att jag var med i den grupp som har tur och skrapar fram lite extra pengar - allt kursande suger musten ur min av plastkort (av typen ej kredit) feta plånbok.
Men oj vad klok och smal och spansk  (=snygg?) jag blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela