TantAugusta

- energi

Publicerad 2008-01-31 21:13:56 i Allmänt,

Så här i miljötänkandets tid så finner jag min själv springades runt på mitt arbete för att släcka onödiga lampor. Här behövs ingen trivselfaktor! Iof så skulle det behövas det men det kan nog inte IKEA-designade lampor göra så mycket åt. Och då kommer jag in på det ämne som är mitt egentliga för kvällen, brist på energi. För den som läst mitt tidigare inlägg om "Förändringens vindar..." så kanske det känns lite kluvet att det redan blåser åt andra hållet.

Får mig att tänka på igår när jag är på väg hem från T-banan. Jag möter ett medelålders par (mer medelålders än jag alltså - typ öfvre) och precis när vi passerat varandra, så släpper en av dem (för jag vet inte om det var damen eller herren, borde vara han med tanke på styrkan men, vem vet?) en rejäl brakskit! Den var alltså så kraftfull så jag for framåt av vinddraget! (ja, jag överdriver, men som jag sagt tidigare, det blir så mycket roligare då) Helt otroligt!

Det är inte så att mina planer i förra inlägget på nåt sätt har ändrats. Men, jag har råkat ut för en energitjuv av storleksmått gigant. Och nu är musklerna i uppror och kroppshållning lätt framåtlutad med gamnacke. Ett uppfriskande möte med kär väninna och därtill en god middag med vin lättade upp situationen en smula, men nu är jag ju ändå orolig att det inte ska gå räta upp sig inför morgondagens möte. Daten. Jag får väl ta ett par varv runt kåken och andas lite frisk luft och nypa mig i kinderna så de blir rosiga.

Och ta på mig regntät parkas med infälld skyddsväst, en integralhjälm och ett cyklop i morgon på jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela