TantAugusta

Att vara eller inte vara Söderböna...

Publicerad 2008-01-24 20:40:48 i Allmänt,

...det är frågan.

Jag har tidigare nämnt en bostadsbytarsajt jag är med på. Den är bra, men den är seg, den har många lata medlemmar - som mest verkar vara med för sitt ego (eller sin lägenhets egos) skull. Den händer alltså inte så mycket. Men jag åker runt Stockholm per T-bana, buss och pendel - i min blå kappa och med handväskan i knät. Och får se många hem. Vad som är positivt och en smula överraskande är alla supertrevliga människor. Jag menar, alla har ju samma erfarenheter som mig av sajten, så de borde vara sura och ganska less vid det här laget. Men, de flesta vill ju byta sin lägenhet. Den jag tittade på ikväll var nästan lite för fin. Tant är inte van vid ekgolv och lattefärger och inbyggda spotlights och "smårutigt" kakel. Jag tror kanske att jag lever efter devisen "Don efter person", dvs. jag trivs kanske bättre i en lätt krakelerad bostad. Vi får se.

Men det är ju det här att lämna Söder. Hur ska det gå till? Det har ju liksom blivit hemma.

Annars har jag idag upptäckt fler irritationsmoment som inte vill lämna plats för annan info till hjärnan. Och nu blir det Tant-varning: Unga (för det är mest det!) människor som sitter med fötterna uppe på sätet mittemot på T-banan. Hundskit. Snus. Spyor. Cigarettaska. Annan skit. Spottsloskor. Matrester. Mosade maskar. Lång lista. Fastnar i häcken på oss andra när vi ska sitta. Men man håller masken liksom, och säger inget. Svenskt, uppgivet, men ändå irriterat. Hm.

Man snörper på munnen och håller hårdare i handväskan.

Kommentarer

Postat av: Grosshandlare Nordström

Publicerad 2008-01-25 09:32:13

Hahaha :))
'Man snörper på munnen och håller hårdare i handväskan' - vi killar har inte ens en handväska att krama vettet ur. Man får väl skaffa hatt, en sån där rutig sak som ynglingar vänder bakfram.

Postat av: Zophie

Publicerad 2008-01-25 19:08:17

Men DET ÄR äckligt oavsett egen ålder! Eller så är jag också halvvägs till tant.

Postat av: Tant

Publicerad 2008-01-25 19:35:16

Soffan, du kommer aldrig bli Tant - och Grosshandlarn - Du skulle vara ursnygg i rutigt!

Postat av: Grosshandlarn

Publicerad 2008-01-27 18:24:59

Jo, men jag skulle ju inte vända den bakfram utan se ut som nån gammal mossig engelsk gårdfarihandlare :)
Nä, under parollen 'mota-åldern-i-grind' har jag idag packat upp rutiga shorts som jag beställt via postorder :))
Ja, annars får man ju inte tag i sin storlek på HM. Jag drar ju 38 jag, och det är det alldeles för många som gör tydligen, eftersom de storlekarna ALLTID är slut när man frågar på HM. Hm!

Postat av: Tant

Publicerad 2008-01-27 20:52:55

Men visst är den en liten (eller kanske tom. stor) tillfredställelse, att det nummer man drar är slut? Torde tyda på att man är rätt normal va?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela