TantAugusta

Glittra

Publicerad 2008-01-09 10:52:44 i Allmänt,

Jag hade besök av en ung man igår kväll. Så trevligt för Tant att få besök, han hade till och med med sig en kamrat, lika ung och trevlig han. Ärendet var (ja, inte hälsa på mig, vad trodde du?) att titta på min lägenhet och se om han skulle kunna tänka sig bo här. Jag är alltså ute på en välkänd bytessajt som heter nåt med nalles change, om ni förstår vad jag menar. Vill ha betalt om jag ska göra reklam för den! De hade svårt att hitta hit så han skickade ett sms där han skrev: Jag är ute och "glittrar" och har glömt adressen, kan Tant hjälpa mig med den? (nej, han skrev inte Tant, men det blir ju mycket roligare då) Jag tänkte genast att det ,det måste jag fråga vad det betyder!

image4

Det fick mig också att tänka på en av mina favoritserietecknare, Nina Hemmingsson. Hon har skrivit en serie där en kille säger till sin tjej att hon är så ....glittrande. Hon ska glittra bara för honom alltid,  under julen i Paris etc. (jag har fökortat det här) Han frågar: Ska du glittra bara för mig? Hon svarar: Ja, jag ska glittra bara för dig. Jag ska glittra bättre än allt julpynt! Jag gillar inte julen, den är för idioter, jag är ingen jul-hora, jag är din hora, bara din! Han säger: Kan vi inte gå tillbaka till "jag ska glittra bara för dig"? Hon: Nej du din jävla mes, nu får du stå ditt kast.
Kanonkul om du frågar mig! (köp hennes bok, superbra!)

                                       image3 

I alla fall så verkade den unge mannen (läs; cooooool kille, ca 23 år, huvtröja, rätt attityd för Sööööööder om man säger så, och skulle troligen få mina systerdöttrars hjärtan att slå lite snabbare) tycka att min lilla lya var bra och var intresserad av ett byte. Vilket får mig att bli lite nervös för det innebär ju att jag måste ta ett beslut. Och den tredje partens lägenhet - som jag alltså skulle flytta till (ligger inte på Söder utan Sumpan) är en blivande bostadsrätt.

Nåväl, vi får se vad som händer. Allt sådant här tar ju tid, jag hinner säkert fundera hjärnan i spinn ett antal gånger innan dess.

De unga tu gick sin väg för vidare "glittrande" när jag kom på att jag glömt fråga vad det betydde! Ajajajaj, jag var ju så nyfiken! Men man är väl inte sämre än att man kan ringa och fråga, jag hade ju hans mobilnummer. Så jag ringde och skyllde på att jag jobbar med ungdomar (och det gör jag ju!) och att jag är intresserad av språk (???!). Jag fick veta att det betyder gå omkring, hänga, flanera runt, osv. Alltså, är det inte ganska underbart?! Att gå omkring och glittra. Hur positivt och härligt är inte det? Gå omkring som en stjärna, som en diamant (jättepositivt!)  som en sol, strass (ganska positivt) eller som guld? Fantastiskt! Oj, vad jag ska glittra på tunnelbanan i morgon bitti kl.7. Då ska ni få se på glitter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela