TantAugusta

Ja, varför inte nyår?

Publicerad 2008-01-02 19:49:37 i Allmänt,

Det är väl en fin rubrik såhär i nyårstider. Och ungarna skjuter fortfarande raketer i parken utanför. Själv är jag mest orolig för att jag håller på att bli en "bitterfitta", men om man försöker passa sig lite - vara lite observaaaaant - så kanske jag kan hålla det i från mig. Men hur lätt är det, när man tackar Gud på nyårsnatten för ÖRONPROPPAR, tant se, eftersom grannarna bråkade och skrek från ca kl.03 (när gästerna gått hem?) och fram till 05.30. Sen fick jag tacka Gud igen för samesame när samma grannar hade försoningssex på morgonkvisten.

Så ung var det längesen jag var. På nyårsdagen gick jag och min kära väninna på bio, och såg Jane Austen bookclub. Passande i sammanhanget, och så vuxet. Med i biolokalen var ett gäng fnittrande tjejer i 14-15 årsåldern. Vad gjorde de där? De var inte särskilt intresserade av filmen. Troligen någon Jane Austen-frälst svenskalärare som gett dem en uppgift över lovet?

Men det är väl skönt att det är ett nytt fräscht år, va? Jag menar det förra, tröttsamt och eländigt och bjöd på en mängd pikanta detaljer. Men rätt kul också, om jag tänker efter. Vad ett sketet år kan innehålla egentligen?! Och hur ska det här bli? Den som lever får se och alla andra klämkäcka klyschor. See ya darlings!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela