TantAugusta

Kan man få till ett avslut?!

Publicerad 2008-01-17 22:30:52 i Allmänt,

Ibland rinner bägaren över, har gjort många gånger när det gäller detta ämne iof - men jag hoppas innerligen att jag har lärt mig min läxa nu. Jag pratar om prenumerationer, bokklubbar, viktminskningsprogram på nätet, och en massa annan SKIT som inte går att bli av med! Jag har ägnat en halvtimma åt att försöka bli av med Amelia ikväll. Och en halvtimma är mycket när man bara har ca 8 st att ägna åt det som kallas fritid per kväll. Det vill jag inte lägga på sega avprenumerationssidor som bara nästan fungerar.


image11


Efter att man skrivit in sin mailadress två gånger (förstås, så de kan komma åt en den vägen också och inte bara via telefonen) och också har gjort det på två ställen (så att de verkligen inte missar den) så ska man logga med sitt lösenord som man ju får via mailadressen. Dit och hämta och sen logga in - men då måste man också skriva in sitt postnummer ?????! Sen får man klicka i en ruta som stämmer med varför man inte vill ha tidningen längre, och i mitt fall var det faktiskt att jag inte beställt den från första början. Jo, det är sant, en sån ruta finns. Med lite tur (att förlita sig på skicklighet i det här fallet skulle vara skattretande) så kommer det ingen fler tidning.

Och det är inte bara Amelia, viktminskningsklubben jag gick med i var lika mystisk. Det finns int en chans om man inte är datahacker idag att klura ut hur man ska bli av med dom. Just den klubben var ju dömd att misslyckas för min del, fattade tydligen inte att det handlade om mer engagemang än att betala avgiften... men är rätt övertygad om att det gör mig till en högst vanlig och normal Tant.

För att inte tala om en pocketklubb som hade upptagetton dygnet runt, alla dagar, jämt - och ganska dåliga böcker. Jag skulle kunna räkna upp fler. Det är inte poängen, utan HUR kan de få göra såhär utan spöstraff? Man är ju för sjutton nära hjärtinfarkt varje gång det händer av ilska och frustration! Jag tuggar fradga och är på väg att slänga Min vän datorn i väggen! Det värsta är besvikelsen över min egen dumhet att ha gått med på både det ena och det andra. Snälla, skona mig...

Och jag HATAR prenumerationspresenter!!!

Kommentarer

Postat av: Zophie

Publicerad 2008-01-18 07:05:27

Tappar man inte allt förtroende för en modetidning om man får med ett "trendigt" halsband och en tantschal när man tecknar prenumeration? Alltid samma sak.

Postat av: tant

Publicerad 2008-01-19 12:13:28

Jo, visst gör man! För att inte tala om väderstationen som piper vid fuktigt väder - fattar vad som händer va? DEN PIPER HELA TIDEN! Numera piper den i grovsoprummet...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela