TantAugusta

produktiv del 2

Publicerad 2008-01-04 14:43:12 i Allmänt,

Jahaja, försökte i alla fall idag - och fick till en halv sida. Jag ska lämna in en tänkvärd, välskriven och med stora filosofiska funderingar fem sidor lång uppgift till min favoritkurs på Lärarhögskolan. Jag har sällan problem med att skriva, men idag gör jag allt annat. Nån som känner igen sig?

Plötsligt känns det oerhört aktuellt att rensa avloppet i duschen. Diska. Rensa konstiga lådor i skåpet men ännu konstigare innehåll som jag sparat ifallatt. Konstiga ledningar som jag inte vet var de passar - dator? kamera? Ipod? Gammal mobil? Vädertstation? (ja, fick med en prenumeration - och här, HÄR har vi något som kan få ett eget litet kapitel i bloggen nån gång - vad håller de på med? Vem vill ha alla dessa idiotiska prylar med en prenumeration? Jag har inte plats för allt skräp, och Miljöööööööööön. Nån som hört talas om den på sistone? ) Ringa och boka träff men fd. arbetskamrater,som iof är efterlängtade och väl värda att träffa, men fokus????

Om nu går klockan fortare än nånsin och jag ska (tänkte jag i morse) gå på Eriksdalsbadet för en simtur med tillhörande avslappnande bastu. Och sen köpa mat som ska tillagas till kvällens gäst - god väninna med stressad tillvaro och ny man i sitt liv = vi ses inte så ofta. Så jag skriver väl i morgon? Ska ju bara lämnas in före måndag (söndagnatt) så det ska väl hinnas?

hmhmhmhm....hm...dammigt i fönstren också....hmm

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela