TantAugusta

Produktiv

Publicerad 2008-01-03 21:11:04 i Allmänt,

Inte särskilt idag, hade dåligt samvete för att jag gick in på lite privata grejer på nätet på jobbet. Alltså vad håller man på med??? Hur många får dåligt samvete för det? Hur mår jag egentligen? Vilket århundrade kommer jag ifrån, från början? Reinkarnationens mästare och kännare Hjälp mig! Kan jag få åka tillbaka?

Men bristen på produktivitet kommer nånstans ifrån, och idag togs det stora beslutet (av mig med visst stöd) att jag ska vara Sjukskriven. Läskigt. Förra gången (i höstas) gjorde jag bort mig och ringde Försäkringskassan. De fattade ingenting, ringa dit för att vara sjukskriven i ett par dar? Det fixar ju företaget. Hade inte en aning. Jag. Men den här gången gjorde jag rätt, ringde personalchefen. Så nu är jag det. Sjukskriven. Och känner mig plötsligt kärnfrisk. Nästan nyponrosig. Skojar bara, ni skulle se. Den grön-beige-lila tonen jag har på benen finns även under det väl tilltagna lagret smink jag har i ansiktet. Jag får tacka Gud igen idag för polotröjor - det blir så dyrt när man ska smörja smörjan ner över halsen också. Och hudfärgen har en nyans av hur själen känns för tillfället, och det vill man ju int eatt nån ska förstå. Får väl ta och besöka ett solarium, men det tar emot. Jag var ju för sjutton med när de gjorde sitt intåg på åttiotalet, det känns oerhört ohåttigt att kliva in i ett idag!

tamtata...får se i morgon...

Kommentarer

Postat av: Zophie

Publicerad 2008-01-04 10:45:30

Din blogg är ju också rolig! Kanske inte just det här med sjukskrivningen. Jag hoppas att det blir bättre snart.

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-01-04 14:11:20

Tack! När det kommer från ett proffs så kan man ju inte annat än bli lycklig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela