TantAugusta

Avd. tappad motivation

Publicerad 2008-07-14 20:59:48 i Allmänt,

Efter att i mitt tycke varit ett under av planering och avslutande av planerade saker "att göra", så tycker jag att jag borde få åka på en liten räkmacka åtminstone. Men icke. Mitt i allt åkte jag ju dessutom på ickeplanerad stötta-väninna-i-kanske-färd-att separeraresa till Oslo. Härligt att träffa henne igen, och värt både tiden och kostnaden, såklart. Men, jag tycker ändå att cykelguden kunde ge mig lite mer än ett par bultar efter senaste veckans målande, rensande och städande.

Cykeln, som jag enligt planerna ska sitta på i ca 70 mil from torsdag, ligger nu i delar på golvet i mitt nymålade fortfarande vardags/sov och cykelmekrum. Kaxig som jag blivit efter andra framgångar med verktyg (hm...) ger jag mig på att byta krans och kedja. Golfspelare och hästintresserade kan hoppa över det här stycket. Jag har fått på kransen på hjulet, men den är lös. Jag skulle dela kedjan med kedjebrytaren eftersom jag inte får upp mitt nypåsatta kedjelås. Nu ligger kedjebrytaren i delar, förutom en del som sitter fast I DEN NYA KEDJAN. Och i morgon är det tisdag, men ingen packning gjord av tre nödvändiga - dessutom är jag faktiskt lite - trött...! 

Glada tillrop, någon?

Kommentarer

Postat av: B

Publicerad 2008-07-14 23:26:11

Nu tänker jag tycka lite synd om dig och lägga på ett extra kol i aftonbönen...nån av cykelgudarna måste nog bistå tycker jag!



Postat av: Tant

Publicerad 2008-07-15 17:46:55

Oftast gillar jag inte "tycka synd om", men just den här gången känns det bra att nån gör det...Tack!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela