TantAugusta

Nej, det är inte fel.

Publicerad 2008-03-02 11:16:07 i Allmänt,

Det är  inte fel att ändra på sig lite ibland. Det är inte farligt heller. Jag har just nu en allergi mot svart som jag inte riktigt vet var den kommer ifrån. Men det kan vara så enkelt att jag inte hittar någonting i mina garderober längre. Jag funderar allvarligt på att skriva till städtanterna på TV, för jag behöver hjälp men det här. Jag kommer inte in i garderoben. Andra har problem att komma ut ur den har jag hört. Risken för mig om jag väl kom in är nog att jag skulle bli uppäten av pälsängrar och mal och annat löss(t) som kryper omkring därinne. Vem vet, inte jag. När det väl blir gjort är det nog Stadsmissionen som gör största vinsten. men jag lovar - utan kryp.

Annars så kan jag vara stolt över ett bio+pubbesök ( Himlens Hjärta, och OT och Akkurat) med två väninnor igår. Hör till ovanligheterna och är alltid trevligt, men hur kommer det sig att det blir så sällan? Vi pratade om att det faktiskt många gånger är skönare att bara sitta hemma ensam . Konstigt.

Och idag ska jag ägna alla minuter åt mig själv. Vad jag vet.

Kommentarer

Postat av: Zophie

Publicerad 2008-03-02 19:17:43

Jag har tänkt kommentera ett tag, sedan kom det fler inlägg, så jag får sammanfatta:

1. Sjukt avundsjuk på att du fått se "Petra von Kants bittra tårar". Lysande recentioner, tydligen.

2. Samma visa på alla arbetsplatser. På min tror de alltid att jag går iväg för att jobba när jag ätit upp efter tio minuter, sedan märker man irritationen när de upptäcker att jag surfar. Som att man måste sitta i matsalen för att det ska räknas som lunchtid.

3. Stadsmissionen! När du har en systerdotter med modefeber... herregud...

Postat av: Tant

Publicerad 2008-03-02 21:09:13

Kära systerdotter,
1. Ja, det är intet annat än att vara avundsjuk. Så dj-vla bra var det!
2. Egen förtagare - optimalt.
3. Så du hade tänkt tälta i mina gamla avlagda kläder? När blev du intresserad av camping?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela