TantAugusta

Nya dag nya möjligheter?

Publicerad 2008-03-03 21:59:49 i Allmänt,

Jodå, måndagen avlöpte som sig skulle. Allt planerat gick bra, allt ickeplanerat likaså. Sen får man med gott samvete avnjuta en kopp grönt te (suck) framför Kungamordet. Eftersom Anna Pihl inte är så intressant längre, och jag får erkänna att det nog inte är så mycket som fångar intresset på TV. Men Kungamordet är rätt bra.

Den här veckan känns lite tung, för mycket inbokat, och det är lite stressande. Men eftersom det är blandat kul saker med jobb så går det. Men inte en dag (kväll) är ledig, och träningen får stå tillbaka. Iof behöver nog ett stycke inflammerad vad, orsakad av tuff spinning, vila en smula. Så det är positivt det med. Tänk positivt.

Och det gör jag, men ändå. När ska man ha tid med Livet. Liksom. Lärarhögskola på lördag, jobba på söndag. Jobba över på måndag. Hm. Tur att det tar slut nån gång. Kallas pension. Men är lite orolig, oranga kuvertet bjuder inte på några glädjebud direkt. Och alla andra konstiga kuvert förstår jag mindre av - finns det ingen uppsamlingscentral för alla förvirrade tanters pensionsinformation?

Och inte har jag lärt mig pulsklockan än heller.

Kommentarer

Postat av: P-G

Publicerad 2008-03-05 11:00:05

När ska man ha tid för livet ja, tror det var Lennon som sa;

'life is what happens to you while you're busy planning it'

Själv väntar jag återigen på nåt bättre och tid och pengar att förverkliga det.

Postat av: Tant

Publicerad 2008-03-05 13:01:26

Ja, och det där som kallas vänner...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela