TantAugusta

Personliga Persson

Publicerad 2008-03-09 22:28:34 i Allmänt,

...satt en morgon vid frukostbordet. Läste i morgonbladet att, det senaste lustmordet...och så vidare. Jag får Dagens Nyheter i brevlådan varje morgon. Ja, får och får, jag betalar givetvis. Den dimper ner hårt i hallgolvet och stör min lilla skönhetsömn, den välbehövliga. Men det är ju ändå tidningen, och nyheter väger tungt. 

image22

När jag sen sitter vid mitt frukostbord, och försöker hänga med på de senaste "lustmorden", så inser jag att det är så mycket, så många, så jag  bläddrar fort förbi. Går tillbaka ibland. Jag läser snabbt om fruktansvärda bilolyckor med många döda som följd, att en politiker i Afghanistan vill att man i landet ska börja utbilda flickor och sluta gifta bort dem mot deras vilja. Jag läser att två tjejer under samma natt blivit våltagna av taxichaufförer - registrerade taxichaufförer. Att den nya musikalen har sålt över 40000 biljetter, och att en jornalist tycker att det är åt skogen och ordentligt förlegat att modeller ska pryda de nya bilarna i montrarna på motormässan. Vilket jag håller med om förstås. Ja, att flickor i Afghanistan ska få utbilda sig också, men det är väl så självklart? Och glömmer det sen för tvättstugan kallar, träningen, disken, jobbet.

Men sen kommer jag ihåg det igen.

Och är glad att över jag att jag är född i Sverige, att jag har en fri vilja och har fått utbildning. Att jag har fått välja ven jag vill gifta mig med. ( antal 0 men det är en annan ej publicerad sida i bloggen)  Att jag bor centralt så att jag inte behöver åka så mycket taxi. Att jag inte har bil så att jag hamnar i bilolycka. Att jag inte är modell med stora solbrillor och höga klackar som måste stå i en monter framför en bil en hel mässa.
Men, glad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela