TantAugusta

Eurovision

Publicerad 2008-05-24 23:04:55 i Allmänt,

På TV är det musik från Europa, och jag är måttligt intresserad. Även om jag tycker det mesta låter bättre än många av tidigare "festivaler".  Jag menar , minns ni (som är i min ålder och äldre alltså) Forbes?Jag var tolv år och kände för första gången tunga skamkänslor över att vara svensk medborgare. Teigen - du är förlåten! Kom hit! Bli svensk!

image39Ja, en skiva har de gett ut. Sålde...3 st?


Det har varit många falsksjungande efter det men ingen så fantastiskt dålig låt frågar du mig. Åtminstone inte på ett språk man förstår. Tror inte Sverige kommer på första 3 ikväll, även om det såg bra ut från soffhörnan samtidigt som jag bloggade på annat håll. Jag gillade Frankrike och Norge, men det gör jag ju iof alltid...

Har också glömt att berätta, även om jag snuddat vid ämnet, att jag sagt upp mig från två jobb och tagit ett tredje - vilket känns riktigt och bra. Men det var ju det här med pengar i sommar...börjar se mig omkring i lägeheten efter prylar att avyttra. TVn? Stereon? Den gamla fläkten från 40-talet? En helårsprenumeration på Kadens? Får nog plocka fram ett säkrare kort - mitt tidigare yrke.

Som klippt och skuret för en bättre ekonomi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela