TantAugusta

Ljuset i tunneln

Publicerad 2008-05-29 21:11:10 i Allmänt,

Vissa veckor är sådana att man kommer minnas dem lite mer än andra.

Minnesbild 1: Mycket kletiga fingrar försöker ta sig loss från köksbord. Köttfärsröra försöker krypa mellan tår.

Minnesbild 2: Ser att jag fått röda fläckar på kinder efter att ha skällt ut en person per telefon. Inte smickrande. Det röda alltså. Ej heller utskällningen för den som fick den.

Minnesbild 3: Jag överlämnar min ena sambo i verkstadsmannens förvar. Hoppas på god bättring.

Minnesbild 4: Man i tivelaktigt och inte särdeles nyktert tillstånd sitter på andra sidan gatan och SKITER. Har stor "dingeldase" på framsidan också. Använder busken vid trottoarkanten att torka sig med.

Minnesbild 5: Elev gör "konstnärligt utformad" frisyr på kund, får mig, kunden och sig själv att böja svettas. Ymnigt.

Minnesbild 6: Växelvajer säger "ping" och går av.

Minnesbild 7: Trevlig ung man på cykelbutik tar varsamt emot min andra sambo och lovar snabb bättring på växelkursen.

Minnesbild 8: Tom vägg gapar mot mig i sömnlösheten och saknaden över mina bästa vänner.

Minnesbild 9: Humor uppfattas olika hos oss alla.

Minnesbild 10. Likaså vardagen.

Kommentarer

Postat av: Grosshandlar'n

Publicerad 2008-06-03 12:44:35

Ja, vi lever i en förunderlig värld, inte sant?
Själv har jag en minnesbild av en kvinna som satt och kissade, mitt på trottoaren ... på Kungsgatan.
Det tog min kamrat och mig några sekunder att förstå vad det var vi såg när vi passerade henne. Utan att vi fattade det tittade vi rakt in i... ja, ni förstår.

Postat av: Tant

Publicerad 2008-06-03 15:12:32

Det måste ha varit en uppskakande upplevelse?! Huga säger Tant och skakar på huvudet åt världens förfall.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela