TantAugusta

Tjatig Tant

Publicerad 2008-05-18 22:09:21 i Allmänt,

Med stor risk för att mina kära läsare ska bli riktigt trötta, eller kanske bitna? så fortsätter jag i ämnet cykling. Som ni minns höll jag mig länge innan jag började så jag kanske är förlåten...

Dagens äventyr, ett cykellopp på 89 km i Roslagen i 4 grader celsius. Tant klev ur sängen k.6 och började yra runt för att hitta diverse cykelprylar. Till saken hör att jag är den som det under förra årets Mallorca-resa skämtades med angående huruvida man lämpligast iklär armarna de blommiga sommarklänningar som finns med i packningen. När man inte har packat ner de nödvändiga varma kläder och lösa ärmar som behövs till cyklingen.

Samma sak idag alltså - jag såg ingen som var mera lättklädd än mig. Och då hade jag ändå mina nya undersköna fodrade cykelbyxor på mig. Jag undrar var planerings-genen egentligen tog vägen när jag producerades? Bakvägen? Hängde inte med alls? Blev försenad på grund av dålig planering? Tröttsamt är det i alla fall.

Men så uppstår det under, att när jag kliver upp i sadeln så blir jag varm. Till och med om fingrarna, som naturligtvis inte hade långfingrade handskar på sig - som alla andra hade. Fötterna däremot tog en paus när det gäller blodomströmning och sov under hela rundan. Ett tag hade man behövt en liten "mini-isskrapa" till glasögonen.

Och ändå är det så kul, och jag ångrar ingenting som Lenah brukar säga. Men det här med planeringen alltså...ginko biluba?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela