TantAugusta

Cykel

Publicerad 2008-11-17 21:45:26 i Allmänt,

Bara för att jag började tänka på en eventuell resa över julen till en plats där man kan cykla i värme, som inte kommer bli av helt enkelt för att pengarna ska gå till annat - så har cykelguden slagit till ordentligt. Jag tänker cykel halvtid trots novembermörker. Jag tränar styrketräning och tänker timmar med trötta axlar. Jag tränar spinning och tänker bättre kondis och benstyrka för bergen. Jag tränar rodd för bålen och baksida rygg som ska hålla mig uppe i sadeln. Plankan, för samma sak. Svettas och njuter.  Och idag kom en påminnelse, i form av ett videoklipp skickad av en cykelvän, om en av förra årets häftigaste cykelupplevelser.

Jag kommer få betalt för alla svettdroppar. Jag kommer orka mer. Och kanske kommer jag hit igen och får användning av styrkan både nedför och uppför.

Hehe.

Och för er som inte orkar se filmen, här är en bild:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela