TantAugusta

Dansade på China

Publicerad 2008-11-27 12:26:44 i Allmänt,

Jodå, det gjorde jag igår. Tillsammans med en massa andra människor som var där för att de/vi ger till organisationen Läkare utan gränser som har 15-års jubileum i år. Artisterna spelade gratis, det var inte biljetterna. Men eftersom de går till det ändamål de gör så känns det mer som något jag njuter av att betala. Jag kunde dessutom i samma veva göra min gode vän som fyllt 35 år väldigt glad eftersom han fick det som present och då kändes det ju ännu bättre.

Och glada var alla, artister som publik. Titiyo, Eagle-Eye Cherry (honom blir jag väldigt glad av att både se och höra) Andreas Kleerup, Ahmadu Jarr, Nils Landgren, Magnum Coltran Price och inte att förglömma två band med musiker som var av högsta klass. De STORA bonusarna Nicolai Dunger och Christian Linder som överraskade och gjorde magiska framträdanden.

Andra delen av konserten gick i funkens tecken och då kunde man inte sitta stilla. Härligt att se hela China-teatern gunga! Svårast att få av scenen var Ahmadu Jarr som ville berätta om sitt hemland och hur han kände för Sverige. 


Härlig kväll, bästa sällskapet och fylld av musik och glädje över att jag också är en liten hjältinna.

Kommentarer

Postat av: Sånger från nedre botten

Publicerad 2008-11-29 11:59:54

Läkare utan gränsers reklambyrå lyckades med konststycket att skicka ett inbetalningskort till min dotter som är nio och ett halvt...

Postat av: Tant

Publicerad 2008-11-29 19:59:52

Vilken katastrof...måste vara den mänskliga faktorn.

Postat av: Mats

Publicerad 2009-01-03 13:57:46

jo men dom lever som dom lär, utan gränser gäller väl även åldern då???

Postat av: Tant

Publicerad 2009-01-03 14:01:36

Förstår inte riktigt vad du syftar på Mats, har inte så mycket erfarenhet (lyckligtvis?) av läkare.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela