TantAugusta

Odörer od.

Publicerad 2008-11-20 22:49:25 i Allmänt,




Jag vet inte om det är åldern eller vad det är, men jag verkar ha fått lite för bra luktsinne på sistone. Och odörerna förföljer mig. På jobbet har det luktat kräk sen före helgen och jag har sprungit runt och letat döda råttor. Igår var stanken helt outhärdlig så jag tog en runda till, tillsammans med chefen för städbolaget. Som jag för övrigt hoppas betalar sin personal vita löner, med tanke på sista veckans skriverier i ärendet.
Och då hittade jag problemet. Mjölkpulvret i kaffemaskinen som gör mindre smakfullt kaffe, cappuchino, choklad och annat hade surnat! Ordentligt! Jag lovar att stanken var grym, den kändes tom. när man kom in på skolan på första våningen och den här maskinen står i andra änden på andra våningen. Urk!

Inte nog med det. Häromdagen tog jag ur mina fina sportsulor ur mina gamla mtb-cykelskor för att ha dem i mina stövlar. De gamla cykelskorna får numera agera spinningskor så de används rätt flitigt. Och då kände jag det - något jag normalt aldrig känner för jag har det inte - tåbira! Va?! I mina skor? Vem har släppt ner det, vem har använt dem? Men med närmare eftertanke så insåg jag att ett par väl använda cykelskor som åkt land och rik runt och dessutom är över fem år gamla faktiskt har rätt att lukta lite. Men nu har de badat grönsåpabad så nu blir det nog bra igen.

Men så gick jag på teater ikväll med en väninna, Playbackteater, superkul, där publiken står för manus och aktörerna improviserar. Ska absolut gå igen. Men, där alltså, blir jag sittade bredvid en trevlig man som jag också skulle diskutera de ämnen med som de eventuellt kunde spela på scenen. Han hade en obeskrivlig andedräkt. Den gjorde mig riktigt illamående och jag försökte på något sätt hålla för näsan för att inte känna så mycket. Men min väninna som satt vid sidan av mig kände det också, tydligt. Det var av den typen andedräkt som man är rädd smittar. Och som sitter kvar i kläderna när man kommer hem och man skulle betala vad som helst för en Vicks blå. Inte för smaken, utan för att kunna bjuda honom så han skulle bli skickad till Nordpolen så fort som möjligt. Jisses!

Inte konstigt att Julens parfymer i damtidningen verkar lockande ikväll, väldoft eftersökes!

Kommentarer

Postat av: Lappland

Publicerad 2008-11-20 23:15:18

Undrar lite över detta själv oxå, verkar vara bara dom läskiga, äckliga "dofterna" som blivit tydligare med åren och då menar jag inte bara andras utan även mina egna. Bada i klorin och sedan i lavendel, enda godkända dryck är minttu, bra att gurgla med oxå, skorna i frysen varje natt för att döda dom illaluktande bakterierna.

Jag menar, det värsta är att man själv oxå väldigt snabbt, efter ovanstående behandling, får en udda och märklig doft igen. Huvva

Postat av: Tant

Publicerad 2008-11-21 09:48:12

Vilka tips du har! Men jag hörde om en kille som satte fötterna i fotbad med klorin - och alla naglarna ramlade av. Brukar dina göra det? ;) Huvva.

Postat av: Lappland

Publicerad 2008-11-21 11:38:20

Naglar???????

Postat av: Tant

Publicerad 2008-11-21 14:55:26

Eh..ja. Har inte du det på dina tår?

Postat av: Lappland

Publicerad 2008-11-21 23:35:27

Jo det är klart att jag har, ibland.

Det är ju kanske inte det som är det man saknar mest efter ett helkroppsdopp i detta starka rengöringsmedel......

Allvarligt talat så är det nog inte så att jag på allvar har gjort mer än tänkt tanken att det skulle vara ett effektivt sätt att bli av med alla äckliga odörer, mest av omtanke mot min omgivning.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela