TantAugusta

Å ena sidan

Publicerad 2008-10-28 22:00:15 i Allmänt,

...kan man väl säga att det går bra. Men å den andra så gick det lite mindre bra.

Jag fick tillbaka min ryggsäck, som jag blev av med på bussen i fredags morse. Den innehöll mina nya dyra fina ekologiska skor inköpta i Oslo. Den innehöll också en HM-klänning, billig men fin. Vidare min sminkväska, och vad det betyder kan bara en annan kvinna (eller make-up intresserad kille)  förstå. Inte vilken kvinna som helst heller för den delen, utan en kvinna som i sitt yrkesval har det som en del i utbildningen - att göra en make-up.

Men den innehöll också ett armband som jag fick som avslutningspresent på mitt förra jobb OCH min älskade helt unika fantastiska ring som jag använde som en slags meditationspryl. Den var av tjock silvertråd som var virad lite hipp som happ och på trådarna satt svarta glaskulor som man kunde snurra på. En liten del av rymden, eller protoner som åkte omkring, eller bara glaskulor på silvertråd. Nu har nån annan den på sig och kanske snurrar på kulorna. 

Det som var kvar i ryggan var alltså mina skor, vilket ju är väldigt positivt, och min klänning. Och ett ruttet päron som mosat ner dessa artiklar. Men smink, min parfym och mina smycken är borta.

Det känns inte så kul.


Men jag gjorde 5 eller om det var 6 strikes på bowlingen med jobbet idag. Och dagens största plus var att jag kunde gå på spinning äntligen efter en lång konvalesens. Så lite roligt känns det väl ändå. Men min ring...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela