TantAugusta

Fundringar del 531 (?)

Publicerad 2008-10-19 19:39:44 i Allmänt,

Reflektioner över tankar på ditten och datten, är ju inte helt ovanligt i Tants värld. Återigen en helg som var "ledig" men som blev ganska fylld ändå. Jag älskar mina oplanerade helger, men på nåt konstigt sätt så blir de rätt så fulltecknade.

Förkylningen - still going strong i form av torrhosta modell högfärd och "känns konstigt i bröstet". Ingen träning i helgen heller alltså. Tar det som en prövning och det är ju lite skönt att hinna annat än att träna också. Typ rensa garderober.

Invigning i fredags, ny skola - vin och snittar. Trevligt och kul att träffa kollegor. Hann hem lagom till Idol och annat på TV, men fråga inte hur det gick för det vet jag faktiskt inte. Långt telefonsamtal med cyklande vän i Göteborg, mycket mer givande än tävlingar i ganska dålig musik.

En lördag som tillbringades inne i garderoberna, för 532 gången. Köpstopp de närmaste 5 åren. Påminn mig gärna, kommer glömma lagom till nästa lön. Men faktum är att man har mer än man behöver och i miljövärnets tider är det en skam.

Bortbjuden på middag lördagkväll, vilket fick mig att fundera över beteenden och "stil och puts". I Aftonbladet idag kunde man läsa om kutym kring mobiltelefoner och kort sagt så hade inte alla på den middagen riktigt koll på det. Jag tycker faktiskt att det är ohyfsat att ha mer fokus på den lilla saken - som ju faktiskt sparar allt som kommer in så det är ju ingen fara - än på dem man har till bordet eller på festen. Man kan ju faktiskt missa några av sitt livs stora ögonblick, det kanske är en intressant människa som sitter bredvid. Internskämten haglade, men jag fick förklaringar av mycket humoristisk man som var en av de mest slagfärdiga jag träffat på. Kul!

Och när vi ändå är inne på ämnet mobiltelefoner så är jag bekymrad över vad det kräver av mig och andra när det gäller tillgänglighet. Plötsligt måste man svara eller höra av sig på sekunden för att inte såra eller stöta sig med sina vänner och bekanta på både mail och mobil. Är det bara jag som tar kisspaus ibland?

Sen söndagmorgon, blev väckt av mobiltelefonen i ett jobbärende och det var ju lika bra det. Sova bort en söndag är inte Tants favorit och jag skulle ju på "cykelidiotmöte" vid lunchtid. Som var peppande och roligt, och nu känner jag för att mota bort allehanda latmaskeri och fjantförkylning en gång för alla. Nästa års cykelsäsong kommer att bli tuffare, längre, fylligare, intensivare än någonsin tidigare. Glöm alla fester.

Så nu kör vi!

Kommentarer

Postat av: Tant

Publicerad 2008-10-19 21:11:41

Å apropå fester så är Höstens Fest inplanerad! Mesekamskalas med kaffekask! Hojt!

Postat av: Zophie

Publicerad 2008-10-20 08:35:22

Kams! Huh! Men när vi ändå snackar mobiler, gör som jag; glöm att slå på den för jämnan. Ingen förväntar sig längre att jag någonsin ska svara på SMS på minst ett par dagar.

Postat av: Tant

Publicerad 2008-10-20 11:33:34

Du som är vegetarian! Kams är gott! Ingen matkultur hos ungdomarna nuförtiden ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela