TantAugusta

Lite flärd i vardagen

Publicerad 2008-10-08 21:56:49 i Allmänt,

Due to min aktningsvärda ålder och av motvinden pinade hud, tog jag T-banan in till Botick Olens i eftermiddag för inköp av Dyra Krämer. Inget botar en halsonta som lite nytt i badrumsskåpet. Man kan till och med inbilla sig att det är de gamla krämerna som börjat härskna och att man därför reagerat - och blivit sjuk.

En annan anledning var helt enkelt den att allt var slut. Sen råkade jag se i Botickens reklamblad att jag fick en snajsig liten necessär med en massa små produkter i om jag köpte två krämer. Och som jag älskar små flaskor och tuber! De är ju inte bara så fantastiskt söta - de är oerhört praktiska att stoppa med i packning på olika resor och inte minst i lilla cykelväskan på styret!

Nu råkade det bli så att jag råkade ut för den mest not serviceminded säljare jag träffat på på länge. Inte bara var hon totalt okunning om (DEN DYRA) krämen, så att hon inte kunde rekommendera vilken jag borde ha. Nej, hon tyckte också att det helt enklet var en kostnadsfråga. Okej, jag har en kappa från HM. Byxor från Monkey. Vad jag hade under kunde hon inte se, men allt var helt och rent. Hon kan alltså inte gissa sig till vad jag har i plånboken. Vilket hon väl hade ganska rätt i men det hör inte till saken.

Det hela slutade med att jag köpte minsta förpackningen av de båda krämer jag själv kom fram till nog var bäst och fick därför min lilla necessär.  Nu är inte historien slut här men det blev till slut ett telefonsamtal till avdelningschefen som var rörande överens med Tant att detta var upprörande. Vi får se var det slutar. Jag har i alla fall i min ägo två dyra krämer som förhoppningsvis är bra just för mig, plus en massa små flaskor och tuber som jag inte har en aning om vad de är till för. Och texten på förpackningen är supersuperliten så jag ser inte vad det står. På franska. Som jag iof har läst men skippade företagsfranskan avd. hudvård.

Undrar om min barndomsväninna fortfarande använder Blåvitts ansiktskräm? Måste ringa och fråga...



Och istället för en bild på Konsum så hedrar jag min kära systerdotter
som kommer på besök med en bild på nåt annat blått och vitt.

Kommentarer

Postat av: Juno

Publicerad 2008-10-08 23:09:56

Jag fattar inte. Sade tjejen att du inte har råd med deras lyxiga krämer? Varför handlar du av henne över huvud taget?



Nästa gång gör du en Julia "Pretty woman" Roberts och berättar om allt du shoppat - hos någon annan. SEN ringer du avdelningschefen så han får räkna ut sin säljares förlust.



Tuffa tag biter.

Postat av: Tant

Publicerad 2008-10-09 10:02:05

Helt rätt, borede gjort en "Julia", och var väl på väg att göra det också. Men så var det ju den lilla necessären... Men, vi har ju inte sett slutet på det här än, blir uppringd idag av avdelningschefens chef:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela