TantAugusta

Tid för eftertanke

Publicerad 2008-10-06 16:28:03 i Allmänt,

Nej, jag gjorde inte det. Orkade alltså. Vaknade med fler och starkare symptom på förkylning än de senaste dagarna och insåg mig egen begränsning. Så nu har dagen tillbringats framför datorn och framför TVn. En gammal svensk film med Barbro Kollberg, Rune Carlsten och Margot Ryding i huvudrollerna. Inte hört talas om? Inte jag heller. Men jag konstaterade att människor nog var vackrare förr. För tillfället har jag en spegelbild att jämföra med som mest liknar en mojsigmojsig skrynklig för gammal persika som antagit en beige ton och som frustar och fräser om vart annat.




Sen kommer jag in på avdelning dåligt samvete för att jag är hemma från jobbet. Kommer i underfund med att det har jag inte, det vore ologiskt och ganska dumt. Valet mellan att vara hemma och sjuk, eller vara på jobbet frisk är enkelt. Och det är väl just därför jag knappt vet hur man sjukskriver sig. Ändå kan jag inte låta bli att skönja en visst mått av "gnag" över att mina arbetsuppgifter måste göras av någon annan. Men det kan jag inte göra någonting åt. Och så långt har jag nog kommit att det jag inte jag göra någonting åt försöker jag låta bli att fundera över. Det finns mycket annat som behöver funderas över och som jag faktiskt kan påverka.

Hade en liten plan att gå till Apoteket för att påverka förkylningen i rätt riktning men är inte riktigt på G för det heller. Trycka tangenter är alldeles tillräckligt. Hade också en liten plan om att fortsätta läsa Vi, de drunknade, av Carsten Jensen, men boken är så förtvivlat tjock så det är till och med jobbigt att hålla i den. Men bra, det är den. Så nu är klockan nästan dags att laga middag, men det har jag ju ingen lust med. Te och macka. Nu igen?! Och ute skiner cykelsol.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-10-06 18:45:16

Haft en underbart blåsig helg i Frosta (väderpinad liten kommun med halvö i Trondheimsfjorden), styv kuling och snöblandat regn, paddling o fiske precis på gränsen för vad jag klarar och vågar, kittlar gott i magen...man (dvs jag) känner att jag lever på riktigt såna gånger! Fy vad segt med snorbakterier! Hoppas film, apotek och bladavkok gör dig frisk o rask i ett nafs, vore ju synd att låta kollegorna få ha allt det roliga för sig själva, eller?

Magiskt vackert på Storsnasen när jag passerade Storlien i månljus sent i går kväll, den där vita årstiden är i antågande, med blandade känslor har jag bara att vika mig inför faktumet att det kommer dröja innan det är ljumt o skönt på cykelturerna runt i kring den vackra sjön...

Stor kryapådigkram

B

Postat av: Tant

Publicerad 2008-10-06 19:36:27

Kära B, så trevligt att höra av er! Har undrat var du är men nu förstår jag - och favoritlandet Norge är det lätt att fösvinna i. Både bildligt och bokstavligen... Låter som en härligt tur! Vinter är ju inte så illa det heller :)

Postat av: Sånger från nedre botten

Publicerad 2008-10-06 19:56:09

En annan av sjuklingarna ringde igår och tackade mig för att han blev frisk, kanske drack han en nubbe eller två mer än dig? Krya på dig!

Postat av: Zophie

Publicerad 2008-10-07 09:25:30

Känner igen det där. Kanske ett varningstecken att man får dåligt samvete för att man är sjuk? Eller snäppet värre, mår dåligt över att man inte tränar när man är sjuk.. hoppas att du kryar på dig, förhoppningsvis så fort som möjligt. Eller så kanske jag får skjutsa runt dig i en kundvagn på stan, inlindad i halsdukar? :)

Postat av: Tant

Publicerad 2008-10-07 09:30:09

Ja! Det vore väl hur kul som helst! Kundvagn, i alla fall nåt på hjul som inte pyser ut avgaser... Och så får i alla fall du träna lite ;)

Postat av: Zophie

Publicerad 2008-10-07 12:57:32

"Två döda och flera skadade..." Glömde nästan bort: Grattis på namnsdagen! :)

Postat av: Tant

Publicerad 2008-10-07 13:26:55

Glömde att du inte har krörkort...

Tack, det är inte alla monster som har det minsann!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela