TantAugusta

Förtjusande förhoppningar

Publicerad 2008-09-23 20:53:48 i Allmänt,

Diskuterade med vän om skillnader kring och om kärlek häromdagen. I det singliga liv jag lever är det väl inte ett begrepp jag lever i om man säger, men jag kan känna. Kärlek till livet, till vänner, kollegor, elever och familjen. Till cykel. Till Oslo, Mallorca, fjällen hemma. Till böcker, skrivande, musik , vackra naturen. Lyckoruset i kroppen rusar när jag tar mig tid att känna.

Och det är ju just det - att ta sig tiden. Vara lite mindful. Uppmärksam.

Ibland luras man att tro att man är kär. Eller åtminstone förälskad. Men upptäcker att det egentligen rör sig om en förtjusande förhoppning. Det kanske gör ont när den grusas, men ärligt talat - blev det mer än ett skavsår?


Då är det här allt du behöver...

Kommentarer

Postat av: Lappland

Publicerad 2008-09-26 08:17:16

Kärlek är en livgivande energi, lika mycket när man ger som när man får.

Alla borde hitta nåt att tycka om istället för att hata, det blir alla gladare av och som sagt, ett plåster på såret känns alltid bättre men var uppmärksam så du inte missar det bästa plåstret för det kanske inte ser ut som du hade tänkt dej innan.

Postat av: Tant

Publicerad 2008-09-28 19:30:04

Jag är uppmärksam, och det är väl det jag försöker sprida bland vänner också :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela