TantAugusta

Abstinens

Publicerad 2009-04-24 22:59:36 i Allmänt,



Whiskeyn är slut.

Torrhostan attackerar och jag snyter mig för femtionde gången, näsan protesterar då skinnet börjar bli aningen tunt. Mina försök till bot och bättring är många. Kan jang. Fishermans. Alvedon. Linssoppa med vitlök. Mycket sömn. Vitaminer och mineraler. Spirulina. Min egen bacilldödardrink med mjölk, vitlök, honung och whiskey. Och nu är den slut.

Detta kommer bli året då sjukhusbesöken blir många, för egen del och för att dela andras. Hur man kan klaga på en förkylning/allergi med ett facit i hand är väl i första hand underligt men i andra hand väldigt naturligt.

Abstinensen efter kraft och ork är stor. Jag vill cykla. Cykla bort lite.

Kommentarer

Postat av: Zophie

Publicerad 2009-04-25 16:53:15

Förkylning brukar kännad värre än feber, för den är så menlös och mittemellan på något sätt... krya på dig, du får införskatta mer dricka att kurera dig med!



Fast risken finns att situationen kan misstolkas om du står med röd näsa och joggingbyxor insvept i en filt utanför systemet klockan 10 imorgon förmiddag :)

Postat av: Tant

Publicerad 2009-04-25 23:24:34

Ja...särskilt eftersom det är söndag i morgon ;)

Postat av: Juno

Publicerad 2009-04-27 21:36:38

låter som du har en tung vår. hoppas allt vänder snart. kram!

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-04-28 13:15:25

Så whiskey hjälper alltså inte? Hrmpf.... jag som just skulle öppna en flaska för egen del.

Hoppas du känner dig bättre snart.

Postat av: Helena

Publicerad 2009-04-28 16:40:31

Förstår din längtan till detta snygga vidunder:))

Våren är en vacker tid, men kan också vara jobbig med snuva och allergi.

Krya på dig.



ps. Esbiritox är också bra mot förkylning, tillsammans med Whiskey kanske en riktig höjdare...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela