TantAugusta

Mallis för femte gången

Publicerad 2009-04-01 20:12:21 i Allmänt,




Rimligt vore kanske att jag ikväll med stor energi skruvar loss mina racerpedaler och packar ner dem i en platspåse i resväskan. Syr på en ny svensk flagga på den av cykeltröjorna som inte har det, för att inte bli tagen som tyska. Laddar iPoden med ny musik och skaffar nya batterier till de supersmå resehögtalarna till den. Ifall fler vill lyssna. Bestämmer vilken väska eller ryggsäck som blir bäst att ha som handbagage och som dessutom är användbar till annat.

Jag har energi till mitt arbete, mer än tidigare till och med. Det går bra att springa fort där, många som behöver en och som vill prata och ha hjälp. Mycket att planera och hitta på. Påsklovet ska vara en energipåfyllare så man orkar lika mycket ända fram till sommaren. Det kan bli så att det här påsklovet också blir det.

Men det känns inte bra i magtrakten. Anledningen är egentligen en stor, men det finns också flera små. Men nu åker jag på lördag, otränad som aldrig förr - cykeln har i det närmaste stått orörd sen i höstas. Jag hoppas, hoppas, att det blir så bra det kan bli. För krafterna kommer behövas.

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-04-02 21:39:12

Det här kan bli den viktigaste semestern någonsin. Använd den väl och ta hand om dig!

Postat av: Tant

Publicerad 2009-04-03 08:06:55

Tack Åsa, du pärla sänd av Cykelguden!

Postat av: Vi i Högland

Publicerad 2009-04-03 08:37:26

Trevlig resa, semester o Glad Påsk! Kramar i massor från oss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela