TantAugusta

Aktuell Dick

Publicerad 2009-12-08 22:11:28 i Allmänt,




"Visst ska man älska varandra i nöd och lust, men när det är som vanligt då?"


Funderingarna kring detta kommer av att jag har börjat bli lite mer målinriktad. Med karriär och familjebildning. Sluta skratta.

I övrigt kan jag meddela att jag är på banan när det gäller universitets-studierna, likaså med det dagliga arbetet.

Jante motas i vanlig ordning och dumma människor hålls även de på avstånd. En armslängd ungefär.

Däremot så tryter tålamodet. Om jag inte kommer igång med den så viktiga träningen av lekamen kan jag lika gärna strunta i att hämta ut en ny cykel istället för den alltför skadade Folke. Jag kommer kunna rulla fram för egen maskin.

På nätterna värker höft/ländrygg/ljumske. Morgon och kväll värker skenbenet. Dagtid känns benet lite som en stum stock - men fungerar nästan som ett ben ska. Framgångar alltså. Men dåligt med tålamod. En gnällkärring helt enkelt.

Men snart så är det ju jul igen, så Hej tomtegubbar.

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-12-09 09:26:45

Du är i alla fall min favorit-gnällkärring!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela