TantAugusta

Jullovet Del 1

Publicerad 2009-12-19 11:00:02 i Allmänt,



Sista veckan har gått lite som i ett töcken, en dag i taget, ett kliv i taget. För lite vila förra helgen på grund av bland annat studierna har nog gjort att mycket glömts bort. Julkort och paket som ska skickas långväga, telefonsamtal som inte blir ringda, med mera, med mera.

Det viktigaste är nog gjort i alla fall, det vill säga det som hör till jobbet och det som berör de som tar väldigt illa upp om de glöms bort vid jul. Andra ser jag som "de som förstår" och detta att paketet eller kortet kommer lagom till nyår istället, inte blir en personlig förolämpning eller katastrof.

Just i år är vår traditions jul viktig även för mig, men andra jular hade jag nog helst suttit på cykeln i ett varmt land och ätit allt annat än skinka och köttbullar. Men cykling får det lov att bli något annat år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela