TantAugusta

En ny resa

Publicerad 2009-02-26 20:00:23 i Allmänt,



Sitter på tåget igen den omvända vägen. Veckan har inneburit en del funderande över att välja andra vägar. För tunga och för djupa funderingar för forumet just nu just idag. Funderingar på andra färdmedel också.  Spark vs. T-bana. Skjutsade min brorson till skolan på morgonen på en spark och kände hur benföringen fanns kvar.  I den vackra vintermorgonen tog vi oss tid för en extra sparktur upp till kyrkan och som gav oss en lång härlig nedförsbacke till skolan.  Vi tog oss tid.

Jag mindes alla gånger jag och min hund körde fortare och fortare på vägen hemma i byn. Hon älskade att dra mig efter sparken och sprang allt vad hon orkade. Lady, hette hon. Efter sången Oh, Lady Mary som jag gillade när jag var sex år, men jag kunde inte kalla henne Mary för det hette en Tant i byn.  Vi flög fram över isen på vägen och himlen var mörkblå med tusen vackra blänkande stjärnor. Tiden fanns inte, men luften, ljuset, farten och vänskapen. Jag var sex år och jag var fri och jag och min hund var dem snabbaste i världen.

Kommentarer

Postat av: Martin

Publicerad 2009-02-27 18:22:25

Vilka minnen......!

På den tiden hade jag ingen hund, men minns alla sparkturer och sparkartåg! Tänk att få dundra utför berget i nära hundra knutar igen, men man har väl blivit för försiktig (feg).

Idag, x år senare, har jag två dragvilliga hundar. Sparkföret är nästan obefintligt så jag håller mig till skidor och jag lovar att Din Lady skulle ha fått kämpa om titeln.

Postat av: Tant

Publicerad 2009-02-28 17:24:24

Åh, hade glömt rejset nedför Loitavaare. Vilken fart!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela