TantAugusta

Nära nog.

Publicerad 2009-02-06 20:07:39 i Allmänt,


Minnesbilder dyker upp, grundade det nya tillståndet. En olivgrön kastrull med mönster från tidigt 70-tal kokar mandelpotatisen till den fantastiska älggrytan. Den som vi åt med HP-sås. De gröna huvuddukarna och förklädena vi fick för att kunna baka pepparkakor utan att mjöla ned oss för mycket. En uppmaning att skura trappan, en syssla min syster och jag delade från tidig ålder. Något som min bror naturligt slapp göra. Symaskinen som slamrar, Husqvarna, den nya med mönstersöm som sydde likadana kläder till oss. Lekskåpet, alltid med dörren öppen, alltid i oreda. Leksakerna jag packade alla gånger jag skulle rymma. Källargubben, som skrämde oss när vi skulle hämta läsk från källaren på helgerna. Hårrulle-asken, en vacker skokartong med vinrött mönster. Doften av Hemanent. Picnick med hela familjen. Katten jag gömde i magasinet för att få behålla den. Och det fick jag.

Otillräcklig. Mina föresättningar att vara bra nog faller. Jag är plötsligt inte bra nog för något, för någon. Men värst av allt, inte ens för mig själv.

Kommentarer

Postat av: ´väninnan i norr

Publicerad 2009-02-06 21:23:45

Hallå där!Åjo,nog är du bra nog!!!!

kramkram

Postat av: Martin

Publicerad 2009-02-07 09:42:10

Jag håller mig med tre levnadsregler för att må bra och delar gärna med mig:

Var nöjd med Dig själv

Reta inte upp Dig på dumhet

*Gå i bekväma skor

Postat av: Juno

Publicerad 2009-02-07 11:35:12

Tittade du inte på Skavlan igår? Det är bara biologi.



Du är kanske inte bäst på allt du föresätter dig men du är bäst på vissa saker. Glöm aldrig det. Var glad över det du är bra på, skit i resten!

Postat av: Tant

Publicerad 2009-02-07 18:11:47

Sötnosar, ni är snälla. Och jag önskar jag kunde skriva vad det gäller och inte "mummla" så förbenat.

Postat av: Juno

Publicerad 2009-02-09 21:59:32

Det spelar ingen som helst roll. Man får vara låg för vad som helst och ändå förtjäna stöd, sympatier och kramar.

Postat av: Tant

Publicerad 2009-02-10 14:25:21

Jag är konstigt nog inte så låg. Bara orolig. Men tack för omtanken som värmer och stöttar!



Och ps. - jag såg Skavlan, är han inte Underbar??!!

Postat av: Juno

Publicerad 2009-02-10 21:15:58

riktigt bra faktiskt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela