TantAugusta

Bucket list

Publicerad 2009-01-10 19:44:19 i Allmänt,

Gårdagskvällen var från början var menad som en liten visning av Mallorca - cykelbilder för en "fattig" själ som ännu inte hunnit upptäcka detta eldorado för cyklister. Samtidigt med en middag med vin såklart, två tjejer emellan. Hastigt och lustigt kastades planerna om en smula och vi fick sällskap av en cykelgalning till, från den skånska slätten. Märkligt är ordet, att man kan sitta i så många timmar och så fullt av inlevelse och glöd diskutera cykling. Men vi hade underbart trevligt och alla som känner oss som inte har detta som hobby ska vara fullt nöjda med att inte ha befunnit sig i min lägenhet igår.

Vi fortsatte dessutom umgänget idag med att åka till en av Stockholms bästa cykelaffärer, Cyklig! vid Råsunda. Fika med cykelvänner och dreglande över nya prylar, skinande ramar, sexiga cykelbyxor (jodå, det finns!) och en och annan cykelsko. Nördarnas julafton, men vilken julafton! Jag älskar det. Och det finns ju folk som håller på med frimärkssamlingar också. Knypplar. Spelar golf. Spelar Wii. Spelar poker. Dansar linedance. Dansar med vargar.

Jag är och förblir så otroligt lycklig över att ha den hobby jag har. Den ger mig inte bara kondition, den håller mig gående överhuvudtaget. Den gör att jag känner mig tuff och ung i sinnet. Jag blir glad av den. Mest glad blir jag över att vi är så många fler som känner likadant och som blir alldeles rosiga i blicken av ordet cykel.

Så på min bucket list kommer det att stå nya mål för cykling. Förutom allt annat kul man kan göra. Men mest cykling. Ja, jag är en nörd. Because i´m worth it.




Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2009-01-11 13:14:55

Hej igen.

Alltid lika roligt att läsa din blogg. Jag har äntligen bokat in mig på spinning pass. Ska köra 2 gånger i veckan så att konditionen kommer tillbaka,vet inte riktigt vad den har tagit vägen. Var på ett skivstångspass i fredags och nu är jag en riktigt "gammal" tant. Men precis som du längtar jag efter cykelsäsongen. Hade jag bara kunnat tänka på mig själv, hade jag åkt till Mallis imorgon. Men tonåringar och deras intresse kostar. Men en dag så åker jag. och tills dess längtar jag och tränar. Fortsätter att följa din blogg med intresse. Ha det bra så länge.

Postat av: Tant

Publicerad 2009-01-11 15:56:00

Kull att du är på gång Helena! Synd att pengarna aldrig räcker till det man vill... Fortsätt drömma och träna så kommer tillfället så småningom! Vi ses på cykeln!

Postat av: Juno

Publicerad 2009-01-13 16:30:47

Miss wesserschmidt här igen - menar du inte att din hobby håller dig rullande snarare än gående =)

Postat av: Sånger från nedre botten

Publicerad 2009-01-15 09:01:13

I lycra finns det inte mycket som är sexigt. Hade jag allt för mycket pengar skulle jag nog börja med att köpa de här cykelbrallorna: http://www.rapha.cc/index.php?page=471 vid närmare eftertanke skulle jag nog köpa större delen av min cykelgarderob från Rapha, http://www.rapha.cc/index.php?page=2 kolla in deras snygga Club Jerseys! och deras grymt snygga Classic Softshell Jacket!!!



För att citera Barret Strong: oNrreaCeDY" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=oNrreaCeDY

Postat av: Tant

Publicerad 2009-01-15 10:37:05

Jonu - du har såklart rätt. Prolemet med att skriva rullande efter jul är att det liksom har två betydelser...



Sånger - du har också rätt. Snyggt!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela