TantAugusta

Nu är det fanimig bråttom

Publicerad 2009-01-03 21:17:10 i Allmänt,



Varför jag har valt att tro på reikarnation är enkelt att svara på. Det finns så mycket roligt att göra och lära sig att jag helt säkert vet att det här livet inte kommer att räcka till. Men det hindrar ju inte att man försöker göra så mycket som möjligt i det här. Bara i fall att.

Det är något jag tänker på, försöker leva efter och misslyckas ju såklart med det också ibland. För de kommer ju lik förbannat, de dagarna när man inte fattar var tiden tog vägen. Man har inte ens kommit in i duschen när klockan är tre på eftermiddagen. Det händer ju inte så ofta och vila kan man ju behöva. Lite slöseri är det ju ändå.

Men som i ett trollslag förvandlades den trötta håglösa trasan från nyår till en ganska pigg och lustiger Tant. Som tog bussen ut till okända marker (Tyresö) och åkte långfärdsskridskor. Ett område som klart kan förbättras, trots att det var en av de få sysselsättningar man hade som barn uppe i fjällvärlden. Men det var ju några år sedan. Efter skridskoturen vid kaffebordet, började vi prata om vad vi önskade att vi kunde göra mer, eller kunna överhuvudtaget. 

Jag har tre önskningar på min lista som jag har haft länge - mer Tai chi, prova bågskytte och att kunna spela trummor. Jag skulle troligen likna Animal i Mupparna men vem bryr sig. Spanska försökte jag med i fjol men det gick ju sådär. Jag gissar att jag måste ha ett tydligare mål för det än att bara vara på Mallis en gång per år och då helst av typen vara på väg att flytta dit.

Så länge får det räcka med träning inför den stundande cykelresan.

Kommentarer

Postat av: Zophie

Publicerad 2009-01-05 10:22:41

Åka på is! Tok! Men om du köper ett trumset lovar jag att komma förbi och föra o-liv, jag fick ju som bekant aldrig börja i unga år fastän jag så gärna ville...

Postat av: Tant

Publicerad 2009-01-05 11:21:43

Unga år?? Hm, frågar du mig så är det där du är just nu. Det är ju aldrig försent att börja med nåt, jag har inte gett upp :) Men kom hit du så kan vi gå på kurs tillsammans!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela