TantAugusta

Mandelspån och sånt

Publicerad 2009-10-01 20:40:47 i Allmänt,

Övertygad om tillfrisknande blev jag lite oroad när den stora tunga tröttheten anföll på eftermiddagen. Men, jag åkte hem till Söder, handlade mat och var hemma före kl.17. Lyxtid. Satte mig med en damtidning och läste om höstens mode. Vilade.

På affären köpte jag grädde och mandelspån, bland annat. Just när jag tog i påsen med mandeln förflyttades jag till föräldrarnas kök och sista dagen. Jag och min syster skulle baka upp all mandel som fanns i skafferiet. Pappa hade lång-stekt grisfläsk under natten så det var nog en önskan att försöka balansera upp doften. Vi bakade två sorters mandelkakor, den där sista dagen. Det är så konstigt vilka påhitt som dök upp. Irrationella men kanske behövliga.

Och nu kommer jag, precis som mamma, lägga halva påsen i kylen när jag använt ur den, så den håller sig ett tag. Så det inte blir så tomt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela