TantAugusta

Jobba!

Publicerad 2010-04-11 22:46:57 i Allmänt,



Efter att på mig själv ha ställt diagnosen L.A.T så kom det en plötsligt virvelvind av energi över mig i morse. Jag började med toalettskåpen, fick slänga två (2!) plastkassar med prytslar och prylar som var för gammalt eller inte används. Kliade mig sedan i huvudet och undrade varför det ändå inte blev någon plats över? Mitt "gamla" yrke har satt sina spår, många flaskor och burkar blir det när det ska provas, och provas ut. Lyckligtvis har jag inte behövt betala för all kemi. Men om det är någon som behöver en burk vax så kom förbi. De är nästan som nya, fattas ungefär en "fingernagel".

Efter två veckors ledighet, jodå, Fröken hade två - dels påsklovet och sedan den inarbetade tid jag gjorde på sportlov och helger i mars - så var det alltså inte förrän idag som harmoni och lugn infann sig. De behövdes alltså tydligen, för efter hemkomsten från det förlovade cykellandet så gick luften ur och intet nytt hände under mina flagnande tak. (Måste prata med värden om det, igen) Förrän idag alltså.
Så efter att ha "rensat i röran" så känner jag att jag nog är redo för en ny match - både med jobbet och med min uppsats. Spännade fortsättning följer när det gäller den senare, två intervjuer ska göras under veckan som kommer.

Så håll i er, nu åker vi igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela