TantAugusta

Kärlek

Publicerad 2010-01-31 18:55:42 i Allmänt,






En väldigt klok man jag känner säger att kärlekens största fiende inte är hatet utan likgiltigheten. Jag tror också att det är så. Eller så kan det vara energilöshet, som direkt skapar likgiltighet.

I mitt kylskåp står två burkar rysk kaviar. Samma sort, lika många och samma år fick min bror och syster också sådana av våra föräldrar som varit på besök i St Petersburg. Jag tror det var i början av 90-talet. Min syster med man åt upp dem snabbt, intresserade av delikatesser och god mat. Min bror likaså, vem han åt dem med minns jag inte men det var troligen min dåvarande svägerska. Jag, bestämde mig för att spara dem - till min bröllopsdag. Min brors kommentar till det var: Det är ju tur att det är helkonserv! Hur kunde han veta? Hur kunde han få så rätt?

Är jag kanske likgiltig inför kärlek, eller räckte helt enkelt inte energin till det också?

Kommentarer

Postat av: EnAnnanBirgitta

Publicerad 2010-01-31 19:51:58

Jag skulle tro att kaviaren är som flickorna av årgång -64, blir bara bättre med åren. Och som din bror konstaterade: det är ju helkonserv, så ta det lugnt. Man ska ju inte kasta pärlor åt svin, eller i det här fallet då, kaviar.

Postat av: Juno

Publicerad 2010-02-01 11:18:13

Du har väl varit kräsen i ditt urval, det ska man vara. Men man ska äta som barnen gör. Det godaste först, för man vet aldrig om man kommer orka allt. Så leta upp en god vän och gör en bra kväll av champagne och kaviar!

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-02-01 14:33:45

Dessa jävla bröllopsdagar som aldrig kommer... hade jag inte varit vegetarian så hade jag kommit hem till dig, med en flaska skumpa, och hjälpt till att käka upp burkarna. Men skumpan kan vi ju ta en då

;-)

Postat av: Tant

Publicerad 2010-02-01 21:45:36

Ni underbara kvinnor som vet svaren! En tanke som slår mig är att det kanske växer till pärlor inne i burkarna under åren? Så har jag en fantastisk pärlcollier på mig när jag ska gunga stol på hemmet? Dricker mig samtidigt redlös på champagne och hytter med käppen och alla gamla gubbar...

Postat av: Tant

Publicerad 2010-02-01 21:47:00

...hytter ÅT alla gamla gubbar ska det vara.

Postat av: Zophie

Publicerad 2010-02-07 19:57:23

Jag tycker gott du kan hytta med gubbarna också!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela