TantAugusta

I minnesbanken

Publicerad 2010-03-03 10:57:10 i Allmänt,

Nej, mamma, jag har inte glömt. Bara inte skrivit ner mina tankar. Jag har väl egentligen också haft behov av att lämna dem ett tag.

Men det kom igen, när jag dammade av dina tavlor igår. När jag tvättade köksmattorna. När jag visade pappa hur man stryker en skjorta. Jag tror du hade dragit på smilbanden lite, det gick riktigt bra.

Livet blir inte alltid som man tänkt sig, framförallt blir kanske inte slutet som man tänkt sig, och det är väl det man minst har nytta av att fundera över. Det kan sluta precis hur som helst. Men jag lider ändå över hur din sista tid blev, kommer liksom inte över det. Jag gjorde det jag kunde, men ville mer. Nu är det som det är, och jag kan bara acceptera det. Kan bara försöka göra det jag kan för dem och det som är kvar. 


Jag gav förresten din fina ormbunke lite extra gödning igår, vi får hoppas den klarar sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela