TantAugusta

Valmöjligheter

Publicerad 2010-09-04 10:20:56 i Allmänt,


Dick säger; "I riksdagen fattas kloka beslut".

Många val att göra just nu. Stuga i Jämtland eller inte. Mona Sahlin eller Fredrik Reinfeldt. Byta lägenheten eller inte. Köpa låga eller höga höstskor. Klaga över förkylning eller vara glad över att det bara är just en förkylning. Cypern eller Gran Canaria. "Hur ska vi få plats med tårtan i kylen?"

Och i samma veva som regnet sköljer över miljoner människors hem, vulkaner vaknar i olika delar av världen och jordbävningar skakar om - så går "den lilla banken för dem med störst plånbok" i stöpet och köps upp av Carnegie. (!) Inget av det påverkar mig direkt, men det är klart att man funderar. Mycket pengar som kunde omfördelas så att det gjorde mänskligheten något gott. Skillanden mellan människors möjlighet till påverkan och valmöjligheter är enorm.

Någonstans i mitten, eller snarare i det övre skiktet, finns jag med mina små funderingar. För de med minst möjligheter är ändå flest. Enligt undersökningar så anser de sig ändå vara lyckligast. Det tycker jag kan vara rätt åt oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela