TantAugusta

Summa summarum

Publicerad 2011-12-31 20:48:08 i Allmänt,


Nyårsafton, dagen när åtmisntone jag funderar lite extra över det som komma skall, men också det som varit. Jag har extra möjlighet till det eftersom jag firar dagen i ensamhet, liksom förra året. Helt självvalt, jag vill se att jag har lägenheten kvar eftersom parken utanför är tillhåll för alla med bomber och raketer. Desutom är T-bana och pendel inte nåt jag gärna använder mig av en nyårsnatt. Taxi? Hm, jag ringde efter en nyårsnatten 1986 och den har inte dykt upp ännu.

Hur blev det då, 2011? Jo, det blev faktiskt väldigt bra. Från sommarlovets början och under resten av året har jag nog mått bättre än på länge. Trots ett totalt kärlekslöst år har jag själv känt mig mer kärleksfull och positivt inställd till min omgivning än rimligt - för att ge måste man också få? Och det kanske är det jag har, fast på andra sätt än tidigare.

Både fysiken och psyket har varit på en stark nivå under större delen av året. Jag har tagit hand om mig på ett mer seriöst sätt, med kost och träning i att samband. Och det ger resultat. Såklart, kan jag inte låta bli att tillägga. Men jag har inte blivit fanatisk, jag fuskar ibland och lider lite lagom av det. Träna har blivit lite mer än bara hålla fysiken igång - jag har hittat nya träningsformer och gillar det mycket! Cyklingen har gått bättre än på flera år, inga fula Volvos i vägen och TID för det. Underbart!

Psyket då? Jodå, själv tycker jag ju att jag är rätt frisk där också. Jag har upparbetat en slags strategi (som känns lite manlig, men det kanske är fel?) som går ut på att låta saker och ting som tar energi bara rinna av. Inte fundera över det jag inte kan förändra, inget får ta energi som jag inte kan hjälpa. Det betyder att jag har en massa kvar till annat!

Är det  mognad och med det en smula klokhet som kommer med åren, som fixar det? I sådana fall, kom igen alla år som är på väg! Jag är redo och jag gillar er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela