TantAugusta

Sopa

Publicerad 2011-02-15 22:07:28 i Allmänt,


Igår hade jag en riktig skitdag. Inte kändes det bättre av att jag precis överallt blev attackerad av allahjärtansdagspåminnelser till höger, vänster, uppifrån och nätifrån. Som ensamboende är det kanske inte den mest "rememberable" dagen man har.

Dagens stora överraskning, för övrigt också en av de mest obehagliga överraskingarna jag fått - gjorde ett stort djup i säcken för sparade bekräftelser. Nu är den faktiskt tom. Så nu ska det jobbas på att försöka att helt ta bort behovet, hur lyckosam jag kommer vara i det projektet återstår att se. Och vad den bestod av kan jag inte skriva här.

Väl hemma, efter att ha släpat mig genom snöhögarna och isvindarna, med modet och livsviljan på släp nere vid hälsenan, var det dags för middag. Som jag inte ville laga, ej heller äta, men borde inmundiga. I kylskåpet fanns ett stort blomkålshuvud som legat nån vecka. Samt buljong. Soppa är bra, så det var det jag också tillagade. Det blev den äckligaste maträtt jag hittills sväng ihop av "kylskåpsrester", så vidrig att den åkte i vasken. Middag blev istället lite frukt och en Finn crisp orginal med tahini (sesampasta).

Ej heller nattsömnen var god.

Sådär, nu har jag fått gnälla.

Kommentarer

Postat av: Birgitta

Publicerad 2011-02-16 18:31:24

Men vad jag blir ledsen över hur miserabel allahjärtansdag du fick :(

Men då ska du komma ihåg att det ju ändå bara är en upphaussad kommersialiserad dag som inte betyder så mycket. Härmed instiftar jag en alternativ alla hjärtans dag. Som av en händelse inträffar den faktiskt idag den 16 februari! Och här kommer ett litet bidrag till din tomma bekräftelsesäck: Jag tycker du är jättebra! Och snygg. Och klok. Och du får tänka dig den blandade buketten med tulpaner i alla regnbågens färger som jag härmed räcker dig. Kram!

Postat av: Tantaugusta

Publicerad 2011-02-16 19:06:02

Underbara du, den buketten ska jag njuta av länge!

Postat av: Åsa

Publicerad 2011-02-19 16:21:23

Oj, och nu är det Alla hjärtans dag igen: jag tycker också att du är jättebra! Allra bäst faktiskt! Bästa bästa! Smart, klok, rolig, snygg och varm. Det är en himla tur för mig att jag får känna dig <3

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-02-19 17:35:55

Åh, finaste! Nu har jag lite i säcken igen! Och buketten lyser fortfarande så färgrann!

Postat av: Juno

Publicerad 2011-02-20 20:55:13

Alla hjärtans dag är en skitdag. Den uppfanns av en ensam och fattig person som ägde en olönsam godisbutik. Och det finns inte en chans att du har en tom säck!!!

Postat av: tina

Publicerad 2011-02-20 22:57:52

Valentinhelv...t borde aldrig ha uppfunnits MEN när det gäller säcken så är det bara du som bestämmer över den...ingen,absolut ingen kan tömma den åt dej och vi är många som fortsätter fylla på i den!kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela