TantAugusta

Höstcykling

Publicerad 2012-08-29 22:06:07 i Allmänt,

                        Men när man ser en sån här bild så längtar man ut. Jättemycket.
 
Det går verkligen i vågor, lusten till och syftet med cyklingen under året. Uppbyggnad från januari och gradvis framåt våren med mer och mer långpass spinning - fram till dess man äntligen kommer ut i skogen eller ut på landsvägen igen. Inte att förglömma vårträningen utomlands - det som är ett gift numer och som jag inte kan tänka mig leva utan. Sen cyklar man hela sommaren, eller det som åtminstone enligt almanackan kallas det, lopp här och lopp där och så en massa fikacykling däremellan. Just nu kommer jag inte ens på tanken att cykelpendla, men det skyller jag på den stress som påverkar stort vid varje skolstart. Det måste liksom bli lite rutiner innan det går börja krångla med extrakläder, gömma dator, glömma dodoranten och allt annat man kan skylla på när latmasken sätter in.
 
Men jag tränar ändå, har börjat jaga bokningar på Friskis igen så jag får gå på mina favoritpass. De fylls som regel redan första halvtimman på morgonen - EN VECKA innan passet. Jodå, så är det! Tur man är morgonpigg. Cirlkelfysen är ju jättebra, där kan man utmana sig vid sidan av de som både är mer tränade och de som knappt orkar lyfta en 6 kilos kettlebell. Jag ska så småningom hänga på låset på HIT-passen, men än så länge är det för få pass för att det ska finnas plats.
 
Men till helgen får det bli lite cykling igen, benen vill fiortfarande trampa. Hösten är lång, och den kan till och med bli cykelvänlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela