TantAugusta

Tror det börjar räcka nu.

Publicerad 2012-12-15 09:50:23 i Allmänt,

 
Jag måste göra ett lite avbrott i berättelsen om Tant Augusta. Jag tycker att det borde räcka nu, att det någonstans skulle komma in lite eftertänksamhet i alla diskussioner och ibland helt idiotiska kommentarer kring pepparkakor, luciatåg och psalmer. Med mera.
 
Snart måste jag göra som andra kloka och modiga personer gjort på bl.a facebook, och endera dölja eller ta bort vänner, för jag orkar inte läsa skiten längre. Jag mår dåligt av det och jag gillar inte att må dåligt.
 
Jag vet inte vilka traditioner som det avses att det inte ska röras, vilka som inte ska röra dem och vilka katastrofala följder det blir om de rörs. I min egen familj har traditionerna ändrats ganska ordentligt de senaste åren och vi har överlevt. Några hade jag velat ha kvar, andra är jag faktiskt väldigt glad över att vi inte följer. Men nu lever jag ju inte enligt "god kristen sed" i en rosenskimrande traditionsbunden kärnfamilj som räknar dagarna fram till julafton, så jag kanske inte ens har rätt att säga min mening.
 
Men jag måste säga att jag känner mig tryggare med en uttalad sverigedemokrat utrustad med järnrör, som jag vet var jag har - det vill säga så långt ifrån min egen övertygelse som det är möjligt - än en smygrasist som inte vågar stå för sitt ord med mer än "Rör inte våra traditioner".
 
Så var det sagt, så vet ni var ni har mig.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-12-16 13:31:29

Jag är där du är!

Postat av: Birgitta

Publicerad 2012-12-17 17:22:31

Å själv är jag så bakåtsträvande och omodern att jag inte ens har "Fäjjsbook"! Förstår ju att jag missar en hel del som jag kunnat ha glädje av men tänker mest på allt jag slipper läsa... Faktiskt. Tacka vet jag bloggar som ger inspiration, glädje och lite eftertanke. Dem vill jag inte vara utan. God Jul och stor kram på dig!

Svar: Birgitta, det är nog skönt att vara utan FB också. Men jag skulle sakna väldigt mycket om jag inte var där. Både vänner och "omvärldsanalyser". Men det är förstås också ibland med förtvivlan man ser hur mycket ondska, okunskap och ren dumhet som finns där. Kluvet. Ha en skön jul och ett strålande nytt år! Kramar!
TantAugusta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela