TantAugusta

Falskt alarm

Publicerad 2012-01-14 19:44:49 i Allmänt,


Det blev inget av det den där resan, till "Smärtlandet" - och det tackar jag förstås för. Jag kan tacka mig själv och Mycket duktig naprapat också, det gäller att slänga ut rätt skyddsnät så att pirayorna fastnar. Så nu trampar jag vidare med två ömma och värkande fötter och en stycken sargad tumme. Men det är väl ändå sånt som ska gå över och ej heller komma tillbaka. Så länge jag är försiktig med kniven vill säga.

Och trampa är det nog bäst jag sätter igång med på allvar, nu blir det Portugal på sportlovet som det ser ut - och där kommer jag oavsett kadens och stryka tveklöst bli avhängd. Och det kommer kännas hur bra som helst, eftersom de som åker på den resan är urstarka cyklister. Så det är klart att man kan fråga sig vad jag gör där...men jag hänger glatt med. Min tanke är att jag ska bli starkare jag med, förstås.

Jag har dock en liten latmask i mig efter julens fröjder, vilket väl är helt naturligt och rätt så vanligt. Men jag skyller mest på att jag ätit vete under julen. Det får lov att bli slut på sånt trams. Tramp istället för trams. Blir bra det.

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2012-01-18 08:30:01

Hej min lilla lussebulle! Vad är det för latmask du pratar om? Den såg jag inte röken av igårkväll på spinningen ;)

Åt förresten panerad aubergine på lunchen i måndags och var helt jäkla sänkt hela eftermiddagen och kvällen. Höll på att somna stående på t-banan. Hade glömt att man kunde bli så trött.

Postat av: Tantaugusta

Publicerad 2012-01-18 15:47:12

Nämen hej på dej du, lilla "Sockerkringla"! ;-D Kunde ju inte visa latmasken igår, jag blev ju nästan rädd där inne i salen... Panerat - tja, gott, men farligt tröttande...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela