TantAugusta

Blondes have more fun

Publicerad 2012-11-18 22:07:28 i Allmänt,

 
Jag har då verkligen valt fel när de gäller det mesta. Yrkesval, vägval och till och med färgen på håret. Vid fel perioder i livet, i alla fall.
 
Som de neandertalare vi ända alla generellt är, lite till mans/kvinns, så är det inte konstigt att vi har så svårt att våga närma oss varandra. Jag kan ju bara försöka skydda mig från det bittra faktum att blondinerna vinner i längden hos det andra könet. Med sin vackra ljusa hårfärg, till synes i behov av beskydd och försvar utan att för den skull vara det. Men gärna kroppsligen lite mindre än sin man och med huvudet lite på sned, även om det kan vara för att de just då funderar över kvantfysik eller börsens uppgång och fall.
 
Det kanske är deras hämnd, som en (blond) väninna sa häromdagen. Hämnd för att i skolan fått sämre betyg för samma resultat som deras mörkhåriga kvinnliga klasskamrater. Det slog mig då att jag ju gjort helt fel! Helt tvärtom. Jag var blond då, men envisas med det mörka nu. Så jag fick sämre betyg då än jag kanske skulle ha haft, och sämre "betyg" nu, än vad jag tycker att jag borde.
 
Jahaja, och vad vill då, generellt, mörkhåriga neandertalkvinnor? Jo, vi vill ha en stark och stilig man, gärna längre än oss, och som kan beskydda oss. Som vi får känna oss lite små och svaga hos. Men inte för mycket, det får ju inte bli mesigt. Vilket kan förvirra livet ur vilken relationsexpert som helst.
 
Detta torde betyda att det springer omkring en massa korta män och mörkhåriga kvinnor och letar efter den stora kärleken. Det blir lätt lite komiskt om man tänker sig det en fredagskväll på Statt medan Barbie och Ken sitter hemma och har fredagsmys.
 
Generellt, är ett bra och användbart ord. Och vad är det för fel på Selma och Lilla Fridolf? Men tänker man efter, riktigt riktigt mycket - så tror jag att de flesta upptäcker att det är just så här det ser ut hos väldigt många. Även om hårfärgen skiftat lite med åren. Längre än så har vi liksom inte kommit. Neandertalare.

Kommentarer

Postat av: Stina

Publicerad 2012-11-18 22:20:01

Du skriver så bra moster! Jag älskar att läsa dina inlägg :)

Svar: Puss på dig!
TantAugusta

Postat av: juno

Publicerad 2012-11-26 23:23:43

Snart har vi alla grått hår. Ta dig en gråhårig hjälte du med!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela