TantAugusta

Avstamp utan tramp

Publicerad 2014-09-13 23:26:46 i Allmänt,

 
Det cyklas för lite för tiden. Jobbet och allt annat tar för mycket tid men jag känner mig ändå stark och med stor lust att leva. Läser bakåt i tiden på bloggen och inser att den stora 50-årsdagen som jag väntat på snart är här. Då ska jag också jobba, fira födelsedagar är inte riktigt prioriterat i mitt liv - men den här gången är firandet till och med över. Festen har varit. Skönt, trevligt, vänligt. 
 
Jag läser om mamma igen. Och minns sista kvällen då hon satte sig upp med min hjälp, drack några munnar kaffe och till och med ville ha en halv bit sockerkaka. Det är svårt att förklara den tillfredsställelse det är att se en cancersjuk vilja ha något att äta efter så många dagar utan matlust. Dessutom tycka att det är gott. Inte visste jag då att det var det sista hon skulle äta. 
 
Nu fyller jag 50 år och det kunde inte kännas mer underligt. På så många sätt, jag är inte femtio. Det går inte ta in. Kroppen är yngre och sinnet likaså. Livet tar så många nya vändningar så jag hinner knappt med. Utmaningar som utmattar men inspirerar och engagerar. 
 
Men jag är med. Och jag vill. Till den sista koppen kaffe. 

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2014-11-12 22:44:30

Femtio är ungt, vi hade bara inte förstått det när vi var ytterligare yngre. Jag tycker det verkar vara en fin ålder (vi får se om jag tycker det om 7 år). Grattis!!!

Kram!

Svar: Ja, Jenny, man skulle ha fattat. Men då hade man kanske inte varit med om en del som gjort en till vad man är idag. Jag är bara glad jag. Kan kliva upp varje dag och tycka om det :-)
TantAugusta

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela