TantAugusta

Hittat lite

Publicerad 2008-07-15 23:44:20 i Allmänt,

Motivation. Men dagen kunde ha flutit på lite bättre om man säger. För inte sjutton är det motiverande att nästan falla i gråt över en cykelkedja. Samtidigt som jag ska svara på idiotiska telefonsamtal från telefonsäljare som säljer - pocketböcker.

Det kunde också ha varit en annan dag för brudfrisyrkoll.
En annan dag för tvättstuga.
En annan dag för hjälp med kranspåsättning, helt i onödan, för om jag bara hade varit lite noggrannare, så hade allt funkat.
En annan dag för avlämpande av överbliven målarfärg och ett stycke stege.
En annan dag för att gå förbi på cykelbutik och klaga på däck som inte håller måttet.
En annan dag för att börja packa väska1, 2 och 3.
En annan dag (natt) för skränande ungdomar i parken som höll hela huset vaket.
En annan dag för Gammal God Vän som vill ses i morgon kväll vilket inte funkar för jag MÅSTE få tid för....att tänka. Men det kanske är just det jag får på cykeln sen. Huvudsaken bara att jag har tänkt rätt innan jag sticker iväg.
En annan dag för middag i Enskede.

Men nu var det inte en annan dag, utan idag, och jag är helt slut. Det hela slutar med att jag somnar i en slänt i Åkersberga?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-07-16 00:29:31

Är inte så lite imponerad av att du sätter dig o skriver!! Själv skulle jag nog ha försökt äta upp kedjan, bett att få faxa färgen med nästa strejkande SL-buss, skjutit slagskott på festprissarna, strypt cykelhandlaren alternativt tvingat honom/henne att odla nya gummiträd o tillverka ordentliga däck....och definitivt sen somnat i en slänt i Åkersberga...men det är ju jag det:-) och tycka synd om, det gör jag bara i yttersta nödfall, och inte speciellt ofta ;-)



/ B

Postat av: Tant

Publicerad 2008-07-16 08:53:36

B - jag gillar verkligen din humor!

Postat av: Miranda m. fam

Publicerad 2008-07-23 15:38:42

Tjenare bruden! Strongt av dig att trampa hela vägen upp till Högland! Jag är ju så bekväm, så jag hojar ned till dalarna. Vi kanske ses efter vägen? Några vänner till mig träffade visst på dig i Ljusdal, tänk vad världen är lite...Vi ser framtill ditt besök. Cykla försiktigt, ha med dig pepparspray ;P och x-tra kedja....KRAAAAAAM

Postat av: Tant

Publicerad 2008-07-23 20:30:43

Ja, kul att träffa folk att dricka kaffe med på vägen! Vi ses troligen efter vägen, förhoppningsvis hinner vi stanna! Behöver ingen pepparspray, det räcker med svettiga cykelkläder...;)

Postat av: Miranda

Publicerad 2008-07-29 23:30:10

Tummen upp för Sveriges otroligaste Tant, med namnet Augusta. Hon kom till Högland och jag fattar inte att du klarade av att sitta på en sådan liten sadel....min ända skulle ha gett upp. Jag tycker du är helt otrolig, som orkade. En stor ros till strong brud! (tycker att det skall stå Brud Augusta LER!)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela