TantAugusta

Vamp

Publicerad 2008-07-09 01:11:44 i Allmänt,

Kunde inte somna ikväll, blev för lång sovmorgon i morse. Klev upp ur sängen igen och kom på att jag glömt äta middag. Hm, macka blir bra, te och ett trist TV-program så ska nog allt ordna sig. Trodde jag. När jag slår på TVn är det konsert från Rockefeller i Oslo (åååhh, minns alla bra konserter där från min tid som Olsobo!) med Vamp och Norsk kringkastingorkester.

Jag fastnade totalt. Och sitter här nu och bara måste berätta hur bra det var/är - för det pågår i detta nu. Synd om er som ligger och sover, egentligen skulle jag ringa och väcka några...

Vamp Vamp

Det är en sådan njutning att se musiker som verkligen behärskar sina (många) instrument, som har texter som berör, och som så totalt hänger sig så svetten lackar och ger allt till publiken.
Musiken är en slags folkmusik-rock, lite "mildare" än våra världskända (för det är de väl?) Jämtländska Hoven Droven. Som jag också älskar. Norska språket är klart underskattat som sång, i mina ögon är det hur vackert som helst men det beror väl även där till viss del på vilken dialekt det framförs på.

Så mitt musiktips denna vecka (har jag förresten gett några förut?) är Vamp, och för dig som gillar det, släng med någon av Björn Eidsvågs cd också, du blir inte besviken!

"Ja, vi elsker dette landet..."  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela