TantAugusta

Jobba

Publicerad 2009-02-05 18:19:50 i Allmänt,




Tjäna pengar är inte bara nödvändigt utan mycket intressant ibland.  Det ger livet lite krydda, man kan spica upp det lite med äventyr, nya cyklar eller bara en god middag. Eller skänka dem till tidigare nämnda ändamål.

Denna helgen ska jag inte bara tjäna in sköna slantar på mitt "förra" yrke, utan även gå på intervju för en ny inkomstbringande sysselsättning. Samtidigt ska jag börja planera en kursdag för kollegor som jag också kommer fakturera på mitt företag. I skrivboken ligger början på ett manus och bilder på antikviteter väntar på att sättas in på Blocket. Veckorna går med heltid som lärare och alla som arbetar heltid som lärare vet vad det innebär.

På certifieringskursen för sorgbearbetning lärde vi oss en minnesvärd och talande lärdom. Att identifiera tillfälliga energifrigörare. Utbildning och för mycket arbete var en av dem. Vilka en del andra är kan ni nog räkna ut.

Under tiden pågår Livet och utanför fönstret faller snöflingorna, alltför sent för att vara efterlängtade. Endast irriterande då det enda som verkligen håller mig uppe fortfarande är tanken på den asfalt som ska rinna under mina hjul. Snart. Snälla.

Kommentarer

Postat av: Zophie

Publicerad 2009-02-06 09:36:45

Sucka gärna över jobbet, men fan inte över vädret! Jag har minsan kollat, ni har det bra mycket varmare än oss :)

Själv kände jag att "nu får det fanimej vara nog" när en snöplog gav mig en ovälkommen dusch i morse...

Postat av: Tant

Publicerad 2009-02-06 10:10:57

Jag klagar över mitt så får du klaga över ditt. That´s the way it is, that´s the way it is my friend...lalala ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela