TantAugusta

Första testamentet

Publicerad 2009-11-12 16:02:59 i Allmänt,



I senaste numret av Hälsa kan man läsa om några personers förhållande till döden. Mycket fin läsning, gripande och ger eftertanke. Tidningen ger också rådet att skriva sitt testamente så att anhöriga vet hur man vill ha det. Efter det här årets erfarenheter kan jag inte annat än hålla med. Man vill ju göra som den döda anhöriga vill ha det. Så svårt att ta reda på i efterhand.

Och efter min starka "näradöden-upplevelse" igår, när hela min kropp låg klistrad mot en krossad vindruta på en Volvo 740, så ska jag nog ganska snart skriva mitt eget. För det kan ha varit ganska nära igår, men någon ängel vaktade mig noga och jag kom undan med några stygn och lite halt och lytt. Så bra kanske det inte går nästa gång, eller så gör det det. Men jag vet ändå att min sista vilja finns på pränt även om jag blir 94 år och senil eller döv eller något annat. Det fina i kråksången är ju att man inte vet hur det blir.

Hur det går med bilföraren som orsakade olyckan vet jag inte. Han var i alla fall mer chockad än mig, men att jag inte blev så väldigt chockad tror jag har att göra med mina erfarenheter från det här året. Vad är väl en trafikolycka i jämförelse? Stackars Folke Focus har fått åka på verksta´n och om han någonsin kommer hem igen vet jag inte heller. Han var bra, Folke, jag tror jag vill ha hem honom igen. Eller någon av kusinerna. Vi får se.

Kommentarer

Postat av: Zophie

Publicerad 2009-11-12 22:08:43

OMG! o_O Vilken tur att det gick bra!

Postat av: Juno

Publicerad 2009-11-12 22:29:15

Men herregud. Tant får lov att ta det försiktigt i trafiken, det finns tydligen andra därute som också är blindstyren.



Ta det lugnt, ta hand om dig. Glad att du klarade dig så pass bra. Den här gången.



KRAM!

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-11-13 12:56:55

Underligt hur saker kan staplas på ett och samma år. Men 2010 blir ditt, det är jag säker på! Åter igen, jag är så glad att du är hel.

Postat av: Tant

Publicerad 2009-11-14 19:05:14

Ja, darlingar, det är skönt att vara såpass "kurant" trots smällen. Men Tant är inte gjord av så skört material tydligen! :)

Postat av: Martin

Publicerad 2009-11-15 09:02:01

Ja, en stackars Volvo är väl inget mot en tant sprungen ur norrländskt kärnvirke.



Postat av: Tant

Publicerad 2009-11-15 11:31:54

Martin - jag är nog ändå glad att det inte var en Volvo Amazon...

Hälsa Birgitta!

Postat av: Birgitta

Publicerad 2009-11-15 13:03:03

Tack för hälsningen! Skönt att du mår bra trots din NDU. Jag vet inte om du tittat in på den här bloggen, annars är det en present från mig till dig, en uppmuntran i allt det tråkiga och tunga.

Bloggen ja, här är den: http://buspropp.blogg.se/

Kram!

Postat av: Tant

Publicerad 2009-11-15 21:40:00

Tack för bloggen! Har för mig att jag fått den av M men jag hade glömt adressen så det var perfekt att du skickade! Den är supersöt och gör en glad!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-11-15 21:53:52

Hej!!



Vill du ha fler besökare?



Registrera dig gratis på:



http://www.viraltrafik.se/?laurenvskristin



Gillar du The Hills?



Lauren Conrad eller Kristin Cavallari?



Rösta på din favorit, se klipp och läs massa skvaller på:







http://laurenconradvskristincavallari.blogg.se

Postat av: Love

Publicerad 2009-11-15 22:25:51

lång text de där

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-11-15 22:42:58

Hej hej!

bra blogg du har!

hur ere ?

kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

TantAugusta

Tränar för välmående och för att behålla mina skitsnygga ben. Äter nyttigt men för mycket choklad. Gillar det här med ord, ibland svänger det! Cyklar.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela